Niezdany egzamin w trakcie kontroli
Wymieniona musi zostać nawierzchnia na lewym i środkowym pasie pomiędzy zjazdem z trasy S2 na Branickiego i wjazdem do tunelu. - Nieprawidłowości dotyczą braku wymaganej mrozoodporności nawierzchni w badaniu z udziałem soli odladzających - mówi Małgorzata Tarnowska z warszawskiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonawca ma teraz za zadanie zerwać felerny odcinek. Ma na to czas do 19 września. Kolejny tydzień ma potrwać układanie właściwej nawierzchni.
Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR przyznaje, że przez kilkanaście różnych rozwiązań związanych z bezpieczeństwem spodziewał się, że niedociągnięcia będą odkrywane, ale w samym tunelu POW. - Tunel jest skomplikowany, ma 13 systemów bezpieczeństwa, elektronikę i nadzór całodobowy. Tam bardziej spodziewałem się, że będzie coś nie tak. A okazało się, że tradycyjnie to z nawierzchnią mamy problem. Choć można by mieć takie marzenie, że inwestycja za prawie 5 mld zł będzie pozbawiona takich fuszerek - komentuje Furgalski.
Kiedy kierowcy pojadą tunelem?
Południową obwodnicę czeka jeszcze kontrola Państwowej Straży Pożarnej. Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Warszawie o wydanie pozwolenia na użytkowanie. Jak przyznają przedstawiciele warszawskiej GDDKiA - to złożona procedura administracyjna. Pracownicy WINB muszą sprawdzić obszerną dokumentację powykonawczą, następnie przeprowadzić kontrolę w terenie i wydać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Dopiero ten dokument daje GDDKiA możliwość oddania do ruchu trasy S2 wraz z tunelem pod Ursynowem. Urzędnicy zakładają, że stanie się to jesienią tego roku.
Taki termin dziwi Adriana Furgalskiego, zdaniem którego nic nie stoi na przeszkodzie otwarcia obwodnicy jeszcze we wrześniu.- Jesteśmy na ostatniej prostej i pewnym zaskoczeniem jest że mamy poślizgi i niedoróbki na czymś co jest stosunkowo prostą rzeczą, jak nawierzchnia. Mam nadzieję, że te kilkaset metrów to już ostatnia odkryta rzecz, bo południowa obwodnica bez tunelu jest mało funkcjonalnym fragmentem.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!