Spis treści
Nowa kładka na Olszynce Grochowskiej
Modernizacja Olszynki Grochowskiej była realizowana w ramach dużego remontu tzw. linii otwockiej. Prace na stacji Olszynka Grochowska były opóźnione o wiele miesięcy, ostatecznie zakończono je dopiero w grudniu 2024 roku. Mimo to mieszkańcy, pasażerowie czy pracownicy PKP wciąż nie mogą korzystać z nowej kładki nad torami. - Mimo iż obiekt jest gotowy, czekamy na pozyskanie zgód administracyjnych, abyśmy mogli go legalnie otworzyć dla mieszkańców Warszawy - przyznała w rozmowie z se.pl Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Nie wiadomo jednak, ile jeszcze potrwa ten proces i czy zakończy się w marcu.
Mieszkańcy, aby przejść na drugą stronę torów, muszą czekać przed szlabanami, za to z kładki "korzystają" już wandale. Na nowych ścianach pojawiło się "graffiti".
Odnowione stacje PKP w Warszawie
Zmodernizowane zostały stacje Wawer i Gocławek, a na końcu ulicy Wiatracznej, gdzie w ostatnich latach powstało wiele osiedli mieszkaniowych, powstał zupełnie nowy przystanek Warszawa Grochów. Wiaty na stacjach nawiązują do modernistycznych przystanków, z których słynie linia otwocka.
Na stacji Olszynka Grochowska uwagę przykuwa "skrzydlata" wiata - nie została wyburzona, ponieważ jest wpisana do rejestru zabytków. Budynek nie jest czynny dla pasażerów.
Skrzydlate wiaty PKP na linii otwockiej w Warszawie, zdjęcia:
Warszawa Olszynka Grochowska
Warszawa Olszynka Grochowska to przystanek kolejowy w dzielnicy Praga-Południe, obsługujący pociągi SKM i Kolei Mazowieckich. Leży na linii Warszawa–Dęblin, a w pobliżu znajduje się stacja postojowa Warszawa Grochów, kluczowa dla obsługi technicznej składów. Historycznie teren ten związany jest z bitwą grochowską 1831 roku. Przystanek rocznie obsługuje ok. 700 tys. - 1 mln pasażerów, zapewniając dogodne połączenia w stolicy. Jego rola w warszawskim systemie transportu czyni go istotnym punktem na mapie kolejowej miasta.