Nowy trakt po wschodniej stronie Wybrzeża Szczecińskiego
Kładka została wybudowana obok istniejącego mostu drogowego nad kanałem Portu Praskiego. Dotychczas piesi nie mogli przejść po wschodniej stronie Wybrzeża Szczecińskiego w rejonie Portu, chodnik kończył się ślepo na wysokości komisariatu policji rzecznej. Nowa kładka stała się krótkim fragment trasy rowerowej, która w przyszłości będzie mogła zostać przedłużona. "Teraz kładka zostanie wykorzystana jako obejście i objazd przy zbliżającym się remoncie chodników i dróg rowerowych po przeciwnej stronie ulicy. To prace w ramach budżetu obywatelskiego (wykonywane na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich)" - przekazał ratusz.
Polecany artykuł:
Część większej inwestycji
Kładka pieszo-rowerowa to element większej inwestycji, która kosztowała 76 mln zł. Jej efektem jest mur, który połączono z bramą przeciwpowodziową u wejścia do Portu Praskiego i z wałem Golędzinowskim po północnej stronie mostu Gdańskiego. "Dzięki temu zabezpieczenie przeciwpowodziowe Pragi-Północ zyskało ciągłość" - zaznaczył ratusz.
Wybrzeże Szczecińskie i Wybrzeże Helskie zostały przebudowane na odcinku ok. 2 km - od ul. Okrzei do mostu Gdańskiego. Powstała nowa jezdnia, obustronne chodniki i ścieżki rowerowe powiązane z terenami rekreacyjnymi nad Wisłą. W tym rejonie posadzonych zostało ok. 40 tysięcy krzewów i bylin (irga szwedzka, trzmielina Fortune’a, trzcinnik ostrokwiatowy lilak Meyera, barwinek pospolity i rozchodnik okazały) oraz 120 drzew (dęby szypułkowe, lipy srebrzyste oraz graby pospolite).
Źródło: PAP
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!