Ile kosztował nowy most w Warszawie?
ZDM przedstawił wyliczenia kosztów związanych z budową kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę. Pierwotna umowa została podpisana na kwotę 121 mln złotych brutto, a wykonawca mostu - firma Budimex - m.in. ze względu na inflację ostatecznie otrzymał 144 mln zł brutto.
- Niewielką, w skali całego kontraktu, część tej różnicy stanowią też różnego rodzaju prace dodatkowe, to kwestia kilku milionów złotych. Jeśli doliczymy do tego koszty przygotowanego wcześniej projektu, a także umowy na nadzór nad pracami, most kosztował Warszawę 154 mln zł - przekazali drogowcy.
Nowe rozwiązania w okolicach kładki pieszo-rowerowej, przejście dla pieszych za kilka milionów złotych
ZDM ujawnił również więcej szczegółów dot. planowanego wykonania przejścia naziemnego na przedłużeniu mostu. W przetargu na budowę odcinka drogi rowerowej wzdłuż Wisłostrady oraz przejścia i przejazdu rowerowego przez ul. Karową zgłosiły się cztery firmy. Ich oferty opiewają na od 4,9 do 7,2 mln zł.
Drogowcy zaznaczyli, że chcieliby jak najszybciej rozstrzygnąć przetarg, tak aby prace zostały zakończone najpóźniej w okresie wakacyjnym. Wykonawca będzie miał 100 dni od podpisania umowy na wykonanie przejścia.
- Gros robót to znaczna rozbudowa sygnalizacji świetlnej u zbiegu z Wisłostradą. Do tego dochodzą niezbędne prace związane z przebudową chodnika oraz budową infrastruktury rowerowej po obu stronach ulicy. Oferty są dobre, część z nich jest bardzo korzystna w stosunku do kosztorysu. Mamy z czego wybierać - zaznaczył ZDM.
Ul. Okrzei przejdzie metamorfozę
Poza tym już wkrótce sporą przemianę przejdzie ul. Okrzei, która stanowi przedłużenie mostu po praskiej stronie. Obecnie trwa projektowanie przebudowy, prace w tym zakresie są zaawansowane.
- Gotowej dokumentacji spodziewamy się na przełomie lata i jesieni. Następnie możliwie szybko chcemy ogłosić przetarg na właściwą przebudowę. Nie możemy się już doczekać wbicia pierwszej łopaty. Ulica Okrzei zyska szpalery drzew i drogę rowerową oraz chodniki wykonane z wysokiej jakości materiałów i wzbogacone o małą architekturę - przekazano.
Początkowo modernizacja obejmie odcinek ulicy od mostu do skrzyżowania z ul. Jagiellońską. Tam powstać ma natomiast nowy plac miejski.