Kolejny odcinek S7 w woj. mazowieckim już dostępny
Rozbudowa krajowej siódemki między węzłami Płońsk Południe i Czosnów została podzielona na trzy kontrakty: Płońsk Południe - Załuski, Załuski - Modlin, Modlin - Czosnów. Głównym założeniem inwestycji było dostosowanie drogi do parametrów ekspresówki.
24 października, jako pierwszy, do użytkowania został oddany odcinek o długości 9,7 km od Czosnowa do Modlina. 19 grudnia kierowcy zyskali kolejne dwa: Płońsk Południe - Załuski (12,9 km) i Załuski - Modlin (12 km). Tutaj również do ich dyspozycji są dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, z ograniczeniami na odcinku najbliżej Płońska.
"W przypadku środkowego zadania (Załuski - Modlin) prace zostały zakończone i uzyskaliśmy decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Umożliwiła ona wprowadzenie stałej organizacji ruchu. Kierowcy mogą korzystać także z węzłów Zakroczym i Załuski. Jeśli chodzi o fragment pomiędzy węzłami Płońsk Południe i Załuski, prace jeszcze trwają. Na trasie będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 100 km/h. Na węźle Poczernin dostępne będą wszystkie relacje, a wyłączony z ruchu będzie węzeł Przyborowice" - poinformowali przedstawiciele GDDKiA. Jak dodali, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, a warunki atmosferyczne okażą się sprzyjające, roboty powinny zakończyć się w pierwszej połowie 2026 r.
Dalsze plany GDDKiA. Na jakim etapie jest S7 Czosnów - Warszawa?
To oczywiście nie koniec inwestycyjnych planów Dyrekcji. W piątkowym komunikacie podkreślono, że wojewoda mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka między Czosnowem i Kiełpinem. "Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał postanowienie uzgadniające w sprawie oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Prace będą mogły rozpocząć się po uzyskaniu decyzji ZRID, w I kwartale 2026 r. W procedowaniu są roszczenia wykonawcy, który oczekuje wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych" - czytamy.
Obecnie trwają również prace nad przygotowaniem dokumentacji projektowej na potrzeby uzyskania decyzji ZRID dla odcinka od Kiełpina do Warszawy. Dokumenty powinny być gotowe w II kwartale 2026 r., a wykonawca zostanie wybrany w przetargu planowanym na okres po uzyskaniu decyzji ZRID.