Wybrane pociągi będą jeździły wahadłowo do i z Warszawy Radość. Za część pociągów zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza.
– Inwestycja na linii otwockiej zwiększy atrakcyjność i dostępność kolei w aglomeracji i regionie oraz na trasach dalekobieżnych. Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego – przeczytamy w oficjalnym komunikacie PKP PLK.
Kolejna faza modernizacji linii otwockiej
– Między 8 a 11 czerwca nastąpi przełączenie i włączenie nowych torów, które zostały wykonane w trakcie inwestycji. A wykonawca będzie mógł rozpocząć prace na drugiej części linii kolejowej i wykonać modernizację starych torów, a także przystąpi do przebudowy przystanku Warszawa Wawer, który stanie się bardziej przystępny dla podróżnych – powiedział w czwartek na konferencji Karol Jakubowski z PKP PLK.
W tych dniach pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej będą kursowały na trasie S1 Warszawa Wawer (Warszawa Wschodnia) – Pruszków, S10 Warszawa Wawer – Warszawa Wschodnia, S11 Otwock – Warszawa Radość.
– W tym czasie autobusy linii 521 pomiędzy Falenicą a Wiatraczną będą jeździły dwa razy częściej, niż jest to w normalnym rozkładzie – poinformował Zarząd Transportu Miejskiego.
Wstrzymany zostanie także ruch pociągów Kolei Mazowieckich a na odcinku Warszawa Wawer – Warszawa Falenica będą jeździły autobusy Zastępczej Komunikacji Autobusowej KM.
Wznowienie ruchu pociągów przewidziane na 12 czerwca
Wedle pierwszych prognoz zamieszczonych w komunikacie PKP PLK, ruch pociągów zostanie z powrotem wznowiony 12 czerwca: – Pociągi będą kursować z pominięciem Warszawy Olszynki Grochowskiej. Podróżni na stacji Warszawa Wawer skorzystają z tymczasowego peronu.
Dwukrawędziowy peron usytuowany przy przejściu w poziomie szyn od strony Anina umożliwi sprawne podróże do końca bieżącego roku. Natomiast podróżni z okolic Warszawy Olszynki Grochowskiej, na czas modernizacji, proszeni są o korzystanie z komunikacji miejskiej.