Metro w Warszawie niebawem zyska nowy, ok. 4-kilometrowy odcinek na Bemowie. Znajdą się na nim trzy stacje - Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Do tego dobudowywana jest stacja techniczno-postojowa Karolin, czyli zaplecze techniczne linii M2. Prace na bemowskim odcinku powinny zakończyć się pod koniec 2025 r.
Metro w Warszawie blisko nowych stacji? Trwają przygotowania do budowy tuneli
Na jakim etapie są obecnie prace na budowie nowych stacji metra? - Zanim na ostatnim odcinku M2 na Karolinie rozpocznie się drążenie tuneli, najpierw muszą powstać elementy zbrojenia. Niedawno rozpoczęła się produkcja tych części, które odpowiednio przycinane i zespawane tworzą następnie półokrągłą wewnętrzną konstrukcję tubingu - przekazał ratusz.
Jak dodali urzędnicy, zbrojenie w formie łuku umieszcza się na wózku, gdzie trafia pod urządzenie zalewające je betonem. Później element poddaje się zagęszczeniu, wygładzeniu i obróbce cieplnej.
- Tak przygotowana forma musi jeszcze odleżeć, by beton dojrzał, aby później - połączona z podobnym półokręgami - mogła stworzyć cały pierścień. To duża konstrukcja o średnicy ok. 6,5 m. To właśnie nimi wykładane będą, krok po kroku, tunele ostatniego odcinka linii M2. Łącznie takich pierścieni będzie blisko 3800. Na razie gotowych jest około 80 sztuk. Docelowo składowane będą na budowie przy przyszłej stacji Karolin, gdzie znajduje się szyb startowy dla tarcz TBM - zaznaczył ratusz.
Drążenie tuneli powinno rozpocząć się jeszcze w czasie nadchodzących wakacji.