Metro w Warszawie - ostatni odcinek linii M2 w budowie
Jak przypomnieli urzędnicy, stacje metra powstają w tzw. technologii podstropowej - najpierw budowane są strop i ściany, a później z wnętrza wybiera się ziemię. - Tak jest obecnie na stacji Karolin, gdzie trwa wylewanie stropu pośredniego - gdy beton zwiąże, wykonawca rozpocznie wybieranie ziemi spod niego, a następnie budowę ostatniego poziomu stacji. To właśnie stąd w połowie tego roku będą startować maszyny TBM, czyli ogromne wiertła przeznaczone do drążenia tuneli - przekazał ratusz. W połowie lutego na placu budowy ruszyło również zagęszczanie gruntu przy stacji Chrzanów.
Urzędnicy nie ukrywają, że najtrudniej jest obecnie na budowie stacji techniczno-postojowej Karolin, gdzie z powodu opadów ziemia mocno rozmokła, a teraz bardzo powoli wysycha. Nie powstrzymało to jednak wykonawcy, który wciąż prowadzi prace. - W kilku budynkach - najbardziej zaawansowanych pod względem etapu robót - instalowane są okna. W najbliższych tygodniach rozpoczną się tam prace instalacyjne i wykończeniowe - dodano.
Metro w Warszawie - kiedy nowy odcinek na Bemowie będzie gotowy?
Gdy prace dobiegną końca, pasażerowie będą mogli skorzystać z trzech nowych stacji - Lazurowa, Chrzanów oraz Karolin. Do tego powstanie stacja techniczno-postojowa Karolin, stanowiąca istotne zaplecze techniczne dla M2. Łącznie linia wydłuży się o prawie cztery kilometry.
Według aneksu do umowy, który został podpisany w drugiej połowie 2023 r., prace powinny dobiec końca w październiku 2025 r.