karta płatnicza

i

Autor: Pixabay

Finanse

Nadchodzą zmiany dla płacących kartą. Kasjer nie zada tradycyjnego pytania

Mastercard ogłosił zmiany dla osób korzystających z ich kart płatniczych. Nowe rozwiązania zostaną wprowadzone we wszystkich punktach sprzedaży w Europie, w których akceptowane są płatności kartami marki. Przedsiębiorstwo tłumaczy, że decyzja powodowana jest przede wszystkim dbałością o środowisko. O co chodzi?

Zmiany w płatnościach kartą Mastercard - koniec z papierowymi potwierdzeniami

Jak zaznaczyli przedstawiciele Mastercard w nowym komunikacie, w przeciętnym hipermarkecie zużywanych jest rocznie ok. 10 600 rolek papieru do drukowania paragonów i papierowych potwierdzeń transakcji. Większość klientów oczywiście szybko pozbywa się kwitków, wrzucając je do plecaków i torebek lub od razu do kosza na śmierci. Firma zdecydowała więc o wyeliminowaniu konieczności drukowania papierowych potwierdzeń transakcji.

- Mastercard jest liderem w obszarze lepszego, bardziej rozważnego wykorzystywania zasobów i aktywnie promuje praktyki i działania w tym obszarze. Dlatego firma zmieniła swoje standardy, eliminując konieczność drukowania potwierdzeń płatności kartą we wszystkich punktach sprzedaży w całej Europie, w których akceptowane są płatności kartami Mastercard - podkreślili przedstawiciele firmy.

Tym samym tradycyjne pytanie kasjera: "czy drukować potwierdzenie?" przejdzie do historii. Do papierowego wydruku dojdzie bowiem wyłącznie, jeśli klient sam o to poprosi. Sprzedawcy nie będą musieli również drukować sobie kopii. Wszystkie potwierdzenia przeniosą się do formy cyfrowej.

Nowe rozwiązanie ma pomóc w oszczędzaniu zasobów i energii oraz walce z gigantyczną produkcją odpadów, co wpłynie pozytywnie na środowisko naturalne. Jednocześnie ułatwi klientom bezpieczne przechowywanie danych transakcyjnych, bez ryzyka, że potwierdzenie po prostu się zniszczy lub zgubi.

- Wykorzystujemy naszą technologię w dobrym celu - po to, aby przyspieszyć rozwój zrównoważonej gospodarki, sprzyjając jednocześnie włączeniu społecznemu. Naszą misją jest budowanie i dostarczanie produktów oraz usług, które pomagają naszym partnerom biznesowym i konsumentom dokonywać świadomych wyborów, a tym samym realnie działać na korzyść środowiska naturalnego - podkreśliła Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.

Ulice Złota i Zgoda w Warszawie przejdą metamorfozę - zobacz zdjęcia:

Koniec warszawskiego Marriota. Słynny hotel w centrum stolicy zmienia nazwę. W tle spór o pieniądze