zakupy

Nowa sieć wchodzi na polski rynek. Pierwszy sklep w Warszawie

2025-06-03 12:04

Na polski rynek wkracza Bottlery, sieć sklepów z alkoholem premium, która od 10 lat działa na Litwie. Pierwszy sklep został otwarty w CH Promenada w Warszawie, na liście są kolejne miasta. - Drogą do sukcesu na Litwie było połączenie unikalnej oferty produktowej, innowacyjności, oryginalnego konceptu wizualnego butików z profesjonalną obsługą i ciekawymi programami lojalnościowymi. Naszym celem w Polsce będzie zapewnienie konsumentom równie wysokiej jakości. W pierwszej kolejności zawitamy do dużych miast, ale będziemy też uważnie badać potencjał miast średniej wielkości - zapowiada Robert Walewski, dyrektor generalny MV GROUP Distribution PL.

Bottlery: nowe sklepy w Polsce, pierwszy w Warszawie

Bottlery, sieć specjalistycznych sklepów z alkoholem premium, ogłosiła ekspansję na polski rynek. Za rozwój sieci w Polsce odpowiada MV GROUP Distribution PL, która od dwóch dekad działa na krajowym rynku. Firma posiada w swoim portfolio ponad 80 marek i zatrudnia blisko 80 pracowników. Dołączenie do rodziny MV GROUP sieci Bottlery to kolejny krok w rozwoju firmy i umocnienie jej pozycji na polskim rynku, czytamy w komunikacie prasowym. Spółka, należąca do MV GROUP – lidera dystrybucji w krajach bałtyckich, planuje otwieranie 3–4 butików rocznie, dostosowując tempo wzrostu do osiąganych wyników oraz dostępności odpowiednich lokalizacji. Inwestycja w rozbudowę Bottlery pochłonie kilkanaście milionów złotych.

Pierwsze sklepy w Polsce i plany rozwoju

Pierwszy sklep Bottlery w Polsce otwarto 3 czerwca w warszawskim Centrum Handlowym Promenada. Kolejne powstaną w Poznaniu (Stary Browar) oraz we Wrocławiu (Magnolia Park).

Sieć stawia na wyselekcjonowany asortyment, obejmujący ponad tysiąc produktów. W ofercie znajdziemy:

  • Wina z najważniejszych regionów świata
  • Szeroki wybór mocnych alkoholi (whisky, gin, rum, wódka, tequila, koniak)
  • Gotowe koktajle RTD
  • Składniki do drinków
  • Produkty delikatesowe (oliwki, pieczywo, suszona wołowina, chipsy)
  • Ekskluzywne trunki i lokalne akcenty

Znaczną część asortymentu Bottlery stanowią produkty dostępne wyłącznie w tej sieci – rzadkie edycje i limitowane kolekcje, wyselekcjonowane przez ekspertów marki, podkreślają przedstawiciele sieci. Klienci mogą liczyć zarówno na propozycje na każdą kieszeń, jak i ekskluzywne trunki z segmentu ultra prestige. W ofercie nie zabraknie także polskich win i mocnych alkoholi.

Z raportu KPMG wynika, że w 2024 roku segment alkoholi premium w Polsce wzrósł o 4,2 proc. w porównaniu z rokiem 2023, osiągając wartość sprzedaży na poziomie 1,5 mld zł. Konsumenci coraz częściej sięgają po produkty wysokiej jakości, specjalne edycje i rzemieślnicze destylaty, a zdaniem ekspertów ten trend będzie się umacniał.

Kolejkowo Warszawa, czyli miniaturowa stolica Polski w pigułce