motoryzacja

Nowe BMW serii 7. Synonim współczesnego luksusu

Choć od premiery nowego BMW serii 7 minął ponad rok, to samochód wciąż wywołuje ogromne emocje. Po początkowym szoku dotyczącym wyglądu nowej "siódemki", którą charakteryzują wielki grill i nietypowe reflektory, dziś ta luksusowa, sportowa limuzyna budzi podziw i szacunek wśród miłośników współczesnej motoryzacji. Eksperci porównują nowe BMW serii 7 do ultraluksusowych modeli Rolls-Royce'a.

Siódma generacja BMW serii 7

Nowe BMW serii 7 weszło na rynku pod koniec 2022 roku, 45 lat po debiucie serii 7. To ekstrawagancka, ekskluzywna, ale jednocześnie bardzo elegancka i sportowa limuzyna, która szybko stała się symbolem współczesnego luksusu w świecie motoryzacji. Eksperci porównują nową serię 7 do ultraluksusowych modeli Rolls-Royce'a, zwracając przy tym uwagę na wyjątkowe osiągi najmocniejszych wersji silnikowych, a także komfort podróżowania - bardzo dużo miejsca zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów, ekran kinowy czy zaawansowane systemy obsługi. Kto choć raz jechał jednym z modeli Rolls-Royce'a, na pewno zwrócił uwagę na to, jak łagodnie samochód hamuje i przyjemnie "buja", niczym łódź, całym nadwoziem - podobnie wygląda to w nowej serii 7. Podobieństw jest więcej, choćby automatyczny mechanizm drzwi, które można otwierać i zamykać za pomocą dotknięcia fizycznego lub dotykowe przycisku. Podróż staje się niezwykle komfortowa dzięki systemom rozrywki i wspomnianemu wielkiemu ekranowi, który wysuwa się spod sufitu i oferuje dostęp do internetu czy najpopularniejszych platform streamingowych; dużym, bardzo wygodnym fotelom i tylnej kanapie z rozkładanym siedzeniem (opcjonalny pakiet Executive Lounge), a także niezwykłym osiągom czy doskonałemu wygłuszeniu.

BMW M760e

BMW M760e z napędem xDrive to jedna z najmocniejszych "siódemek". Jest to pierwszy usportowiony model BMW M z napędem hybrydowym plug-in. Silnik spalinowy to sześciocylindrowa jednostka rzędowa z technologią M TwinPower Turbo o pojemności 3.0 l i mocy 380 KM oraz momencie obrotowym 520 Nm. W sumie z silnikiem elektrycznym generuje moc systemową aż 571 KM i systemowy moment obrotowy 800 Nm. Nowe BMW M760e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. Sprint od 80 do 120 km/h trwa tylko 2,7 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h (w trybie elektrycznym: 140 km/h). BMW podaje, że spalanie wynosi w cyklu mieszanym zaledwie 1,1 litra/100 kilometrów, w praktyce, przy dynamicznej jeździe, jest to oczywiście zdecydowanie więcej. BMW M760e przejedzie na silniku elektrycznym ok. 80 kilometrów. Bazowa wersja BMW M760e kosztuje ok. 700 tys. zł, a dobrze doposażona ponad 900 tys. zł (m.in. Pakiet Executive Lounge - 58 tys. zł; kryształowe reflektory BMW Iconic Glow - 11 tys. zł; szklany dach panoramiczny Sky Lounge - 5 tys. zł; zestaw Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System - 30 tys. zł; Pakiet Innowacji - 11 tys. zł).

Nowa "siódemka". Najważniejsze informacje

  • Wyprostowany przód pojazdu i nowa interpretacja charakterystycznych dla marki elementów stylistycznych, podwójnych okrągłych reflektorów i atrapy chłodnicy BMW zapewniają zarówno mocną, jak i niezależną prezencję pojazdu.
  • Nowe BMW serii 7 jest standardowo wyposażone w diodowe reflektory adaptacyjne z matrycowymi światłami drogowymi i nieoślepiającym asystentem świateł drogowych BMW Selective Beam. Funkcje świateł są podzielone na dwa osobne obszary. Górny, wyjątkowo płaski obszar świateł łączy w sobie funkcje świateł dziennych, pozycyjnych i kierunkowskazów. Wyjątkowy w branży motoryzacyjnej efekt świetlny tworzą opcjonalne kryształowe reflektory BMW Iconic Glow. W tym wariancie wyposażenia ułożone w kształt litery L i podświetlane przez diody kryształy Swarovskiego pełnią funkcję świateł pozycyjnych i dziennych. Światła mijania i drogowe są umieszczone w dolnym obszarze reflektorów, wpuszczone głęboko w pas przedni i utrzymane w ciemnej tonacji.
  • Uwagę zwraca także oświetlenie konturowe atrapy chłodnicy BMW. Wraz z kryształowymi reflektorami BMW Iconic Glow zapewnia dodatkowo wyjątkowo wymowne powitanie i pożegnanie kierowcy. Inne charakterystyczne cechy stylistyczne nowej generacji modeli to wyrazisty wzór powierzchni pasa przedniego oraz maska z dynamicznie wyglądającym wgłębieniem w centralnej części.
  • Analogicznie do widoku z przodu rzucający się w oczy tył nowego BMW serii 7 również charakteryzuje się wyraźnie podzieloną strukturą powierzchni. Purystyczna elegancja płynie z płaskich tylnych świateł diodowych zachodzących głęboko na boki.
  • Długie drzwi ułatwiają pasażerom siedzącym w tylnej części kabiny wygodne wsiadanie i wysiadanie.
  • Nowe BMW serii 7 prezentuje się kierowcy jako fascynująco dynamiczna limuzyna, podczas gdy pasażerowie siedzący z tyłu mogą cieszyć się doskonałą atmosferą najwyższej klasy.
  • W porównaniu z poprzednim modelem deska rozdzielcza nowego BMW serii 7 zawiera znacznie mniej przycisków i elementów sterujących. Jest to możliwe dzięki konsekwentnej cyfryzacji za pomocą zakrzywionego wyświetlacza BMW. W pełni cyfrowy zespół wyświetlaczy obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala za kierownicą oraz wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Nowy wygląd ma również kierownica i dźwignia biegów na konsoli środkowej. Swoją premierę ma również nowy element obsługi i stylistyki – panel interakcji BMW. Efektownie podświetlony panel funkcyjny rozciąga się na całej szerokości deski rozdzielczej aż po boczki drzwi.
  • Za wyjątkową rozrywkę dla pasażerów z tyłu odpowiada wysuwany z podsufitki ekran kinowy BMW z wbudowanym Amazon Fire TV. Dzięki ekranowi dotykowemu o przekątnej 31,3 cala i rozdzielczości 8K, systemowi nagłośnienia Surround marki Bowers & Wilkins z opcjonalnymi wzmacniaczami w oparciach foteli oraz zintegrowanemu dotykowemu ekranowi sterującemu o przekątnej 5,5 cala (BMW Touch Command) w drzwiach tylnych tylna część kabiny nowego BMW serii 7 zmienia się w prywatne kino na kółkach.
  • Nowo zaprojektowane fotele komfortowe należą do wyposażenia standardowego nowego BMW serii 7. W porównaniu z poprzednimi modelami oferują one szersze siedzisko, szerokie możliwości regulacji za pomocą mechanizmów elektrycznych, ogrzewanie foteli oraz podparcie lędźwiowe w fotelach przednich. W połączeniu z opcjonalnymi fotelami wielofunkcyjnymi w pierwszym i drugim rzędzie oferowane są aktywna wentylacja foteli ze zoptymalizowanym chłodzeniem i funkcją masażu z dziewięcioma programami.
  • Aby nadać wnętrzu indywidualny charakter, w nowej strukturze asortymentu można wybrać precyzyjnie dopasowane opcje wyposażenia i zestawienia kolorystyczne. Standardem w nowym BMW serii 7 są powierzchnie siedzeń w nowej tapicerce Veganza, która oferuje wysoki komfort siedzenia dzięki właściwościom skóropodobnym, perforacji i charakterystycznemu pikowaniu. Najważniejszą cechą opcjonalnej oferty jest wnętrze BMW Individual z ekskluzywnym wyposażeniem. Jest ono dostępne w zaprezentowanej po raz pierwszy wersji BMW Individual ze skóry Merino i kaszmiru.
  • Nowe BMW 7 - oferta napędów w Europie: elektryczne i7 xDrive60, hybrydowe M760e i 750e oraz 740d (mild hybrid: diesel i silnik elektryczny).