motoryzacja

Nowe BMW X1. Łatwo pomylić z X3!

Na pierwszy rzut oka nowe BMW X1 łatwo pomylić z większym X3. Z zewnątrz samochód jest bardzo masywny, szczególnie, jeśli porównamy go z poprzednimi generacjami. Podobnie jak inne nowe modele niemieckiej marki, X1 ma charakterystyczny grill i światła. X1 sprawdzi się jako auto miejskie i rodzinne, a w mocnej wersji silnikowej dostarczy sloganowej "Radości z jazdy".

Nowe BMW X1

BMW X1 zadebiutowało jako najmniejszy model z gamy X w 2009 roku. Od blisko roku trwa sprzedaż najnowszej, trzeciej generacji, którą można określić jako rewolucyjną.  

X1 to SAV (Sports Activity Vehicle) z segmentu kompaktowego premium. Na pierwszy rzut oka, szczególnie z przodu, bardzo łatwo pomylić go z większymi i droższymi BMW X3 czy nawet X5. Wszystko ze względu na rozmiary. Nowe X1 jest masywnym, wysokim samochodem (dł./ szer./ wys.: 4500 mm / 1845 / 1616). Bryła i jej detale mają ostre, wręcz kwadratowe kształty, płaskie reflektory dobrze wpisują się w pionowy przód. Uwagę przykuwa także długi dach (w opcji szklany, panoramiczny – ok. 5 tys. zł). Wersja M Sport ma wiele dynamicznych akcentów, m.in. duże wloty powietrza. Cechą charakterystyczną są tylne światła, o podłużnym i ostrym kształcie.

Wszystkie warianty są standardowo wyposażone w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich wchodzą w skład wyposażenia xLine oraz M Sport, w którym dostępne są również duże obręcze w rozmiarze 19 i – po raz pierwszy w BMW X1 – 20 cali (ok. 8 tys. zł). W ofercie kolorów karoserii do wyboru są dwa lakiery niemetalizowane i dziesięć metalizowanych, w tym po raz pierwszy lakier mroźny BMW Individual (ok. 10 tys. zł).

BMW X1 – wnętrze

Nowe X1 zapewnia komfortową jazdę, zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Wpływ ma m.in. wysoka pozycja siedzenia. O prawdziwej wygodzie mogą mówić kierowca i pasażer przedniego fotela, którzy mają do dyspozycji np. podłokietnik niejako zawieszony w powietrzu z panelem obsługi (biegi, audio, tryby jazdy), opcjonalnie oferowane są fotele sportowe z elektryczną regulacją i funkcją pamięci oraz podparciem lędźwiowym i funkcją masażu. Duże wrażenie robi długi, zakrzywiony wyświetlacz z zegarami, nawigacją i systemem multimedialnym. To na nim możemy zobaczyć drogę przed sobą (system kamer) z wirtualnymi strzałkami wskazującymi wcześniej wybraną trasę w nawigacji.

Wyposażenie standardowe nowego BMW X1 obejmuje system nawigacyjny BMW Maps, skórzaną kierownicę sportową, inteligentnie sterowaną dwustrefową klimatyzację automatyczną oraz czujnik deszczu z automatyczną aktywacją świateł mijania, a ponadto cztery gniazda USB-C i dwa 12 V oraz znacznie większy niż w poprzednim modelu zakres systemów wspomagających kierowcę.

BMW X1 xDrive30e, dwa silniki, 326 KM

X1 jest dostępne po raz pierwszy w wersji elektrycznej (iX1), w ofercie są także trzy wersje diesla oraz pięć wersji benzynowych, w tym dwie hybrydy plug-in.

BMW X1 30e to jedna z najmocniejszych wersji. Połączenie silników benzynowego i elektrycznego zapewnia aż 326 KM (przyspieszenie 0-100 km/h w 5,6 sekundy).

W modelach hybrydowych plug-in nowego BMW X1 zastosowano technologię BMW eDrive piątej generacji. Dzięki temu oferują one znacznie bardziej sportowy charakter oraz większą wydajność i moc ładowania. Znacznie zwiększył się również zasięg elektryczny. W przypadku silnika 30e zasięg elektryczny według producenta wynosi ok. 76-88 km, w praktyce jest to niewiele mniej. 

Dobrze doposażona wersja (m.in. Pakiet M, szklany dach, Pakiet innowacji, Systemy asystujące kierowcy Professional) wywinduje cenę X1 w wersji 30e do ponad 300 tys. zł.

Wśród wad można wymienić dość słabo wyciszone wnętrze (odczuwalne przy prędkościach autostradowych) i małych schowek w podłokietniku.

X1 to niezwykle praktyczny, wszechstronny samochód. Mocny silnik, a właściwie silniki (30e) zapewniają moc i niezwykłą dynamikę. Wysoka pozycja, wygodne fotele, system multimedialny dają komfort jazdy zarówno w mieście, jak i długiej trasie. To jednocześnie rodzinne auto, z dużym bagażnikiem i praktycznymi rozwiązaniami.