zdjęcia

Nowe pociągi pojadą 200 km/h. Obsłużą trasy od 15 grudnia

10 nowych lokomotyw Griffin 200, których producentem jest Newag, wyruszy na trasy w połowie grudnia. Będą prowadziły składy m.in na trasie z Bielska-Białej przez Warszawę do Gdyni. To pierwsze polskie lokomotywy, które mogą kursować z prędkością 200 km/h. Docelowo PKP Intercity ma mieć 15 takich lokomotyw.

Nowe lokomotywy dla PKP Intercity

Griffin 200 to najnowocześniejsze lokomotywy, jakie ma PKP Intercity. Nazwa nie jest przypadkowa, lokomotywy wraz ze składami mogą jechać z prędkością do 200 km/h. W sumie PKP Intercity ma mieć 15 takich lokomotyw.

PKP Intercity eksploatuje już 61 lokomotyw z rodziny Griffin (których producentem jest polski Newag), ponadto przewoźnik ma zakontraktowanych 159 lokomotyw w zamówieniu podstawowym, a łącznie z opcją 260 lokomotyw. - W przeciągu dwóch lat cała flota środków trakcyjnych PKP Intercity zostanie wymieniona. Ona jest wymieniana przede wszystkim z myślą o naszych pasażerach. Każda z tych lokomotyw dziennie przejeżdża ponad 1000 km i lokomotywy te są niezawodne - mówił prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. Dzięki nowym lokomotywom poprawić ma się punktualność pociągów.

Na tych trasach pojadą szybkie lokomotywy. Zmiana rozkładu grudzień 2024

Od 15 grudnia, czyli od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, nowe lokomotywy będą prowadziły składy na trasie z Bielska-Białej przez Warszawę do Gdyni. Będą obsługiwały także trasy międzynarodowe: do Berlina, Pragi, Budapesztu i Wiednia.

- Uruchamiamy stałe połączenia pomiędzy Gdynią a stolicą Czech Pragą, od nowego rozkładu jazdy. Sprzedaż biletów ruszy 30 października. Pociągi będą zatrzymywać się nie tylko w największych miastach, ale i mniejszych, jak Gniezno, Kłodzko, Bystrzyca Kłodzka - zapowiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

PKP Intercity

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Do 2030 roku PKP Intercity planuje uruchamiać blisko dwa razy więcej pociągów i zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie. Spółka przyjęła strategię "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji", która zakłada inwestycję 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę.

Zobacz także: Nowe wagony w pociągach PKP Intercity, takimi pociągami w przyszłości będą jeździć Polacy, zdjęcia: 

PKP wybudowało nowy przystanek. Niesamowite nawiązanie do historii!