Inwestycje

Nowy tunel pod torami w Sulejówku już otwarty. Inwestycja ułatwi życie kierowcom

2025-06-12 18:23

W połowie czerwca kierowcy zyskali nowy tunel pod torami, który PKP PLK zbudowały w podwarszawskim Sulejówku (pow. miński). Głównym celem inwestycji było upłynnienie ruchu - zarówno pociągów, jak i samochodów, ale również poprawienie bezpieczeństwa. Inwestycja pochłonęła ok. 100 mln zł i została sfinansowana z KPO.

Nowy tunel w Sulejówku już otwarty

Nowy, 90-metrowy tunel powstał pod torami na ul. Przejazd/Krasińskiego, pod linią kolejową nr 2 (Warszawa - Terespol). Kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy ruchu, obok których powstały ścieżka rowerowa oraz chodnik. Osoby, które tego potrzebują, mogą też korzystać ze specjalnie zamontowanych wind. 

W komunikacie dotyczącym otwarcia trasy przedstawiciele PKP PLK przypomnieli, że to już drugi tunel w mieście, który ma podnosić bezpieczeństwo ruchu drogowego i kolejowego. Pierwszy z nich, w al. Piłsudskiego, został otwarty pod koniec 2023 r. w ramach współpracy spółki z władzami lokalnymi.

- Otwarcie drugiego tunelu w Sulejówku to kolejny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa podróży. Dzięki tej inwestycji kierowcy mogą cieszyć się płynniejszym ruchem, a pociągi kursują bez zakłóceń. To dowód na nasze zaangażowanie w rozwój infrastruktury kolejowej - powiedziała Małgorzata Kuczewska-Łaska, członek zarządu - dyrektor ds. finansowych Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przypomnijmy, że wykonawcą robót była firma ZRK-DOM. Jak wspomnieliśmy, koszt inwestycji wyniósł ok. 100 mln zł. - Inwestycje z Krajowego Planu Odbudowy przyczyniają się do poprawy jakości życia mieszkańców, a nowy tunel w Sulejówku jest tego doskonałym przykładem. Miasto bez korków oraz komfortowe i bezpieczne podróżowanie to wymierne efekty, pokazujące, jak ważne są inwestycje w infrastrukturę dla rozwoju naszego kraju - podkreślił wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.

Jakie inwestycje w Warszawie?

Przy tej okazji warto zaznaczyć, że nowe, bezpieczne przejazdy powstają lub są obecnie planowane również w Warszawie. W przyszłości w Wesołej kierowcy skorzystają z tunelu pod linią kolejową (ul. 1. Praskiego Pułku), a w Rembertowie - z wiaduktu nad torami (ul. Chełmżyńska) oraz przejazdu pod torami (ul. Marsa). Druga z wymienionych inwestycji powinna być gotowa w 2025 r., natomiast pierwsza i trzecia - w 2027 r.

Plac Centralny w Warszawie gotowy
Pogad@ne. Zbudowane.
Budowa domu - organizacja i harmonogram prac. POGAD@NE. ZBUDOWANE