Pekao

i

Autor: Pekao materiały prasowe

Finanse

Oszuści atakują klientów Banku Pekao. Po jednym kliknięciu można zostać bez grosza

2024-02-29 14:18

Bank Pekao ostrzega klientów przed kolejną kampanią oszustów. W połowie lutego przedstawiciele instytucji wydali komunikat, w którym dokładnie opisali sposób działania wyłudzaczy. Co zrobić, by nie stracić pieniędzy? Jak zareagować, gdy padnie się ofiarą oszustwa?

Bank Pekao ostrzega przed nowym oszustwem

Przedstawiciele Pekao zaalarmowali klientów - oszuści znaleźli bowiem nowy sposób na wyłudzanie danych, a później kradzież pieniędzy. Tym razem posiadacze kont we wspomnianym banku mogą natrafić w mediach społecznościowych na fałszywą reklamę, w której są zachęcani do pobrania nowej wersji aplikacji mobilnej. Tak naprawdę jest to jednak złośliwe oprogramowanie.

- Złośliwa aplikacja prosi użytkownika o podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej (numeru klienta i hasła). Jeśli ofiara da się zmanipulować i poda informacje, przestępcy mogą przejąć kontrolę nad jej urządzeniem i w konsekwencji rachunkiem bankowym (w tym uzyskać możliwość autoryzacji operacji bankowych) - ostrzegli przedstawiciele Pekao.

Pekao radzi, jak bronić się przed oszustami

Przy okazji nagłośnienia problemu nowego oszustwa, Pekao wyjaśniło, jak bronić się przed wyłudzaczami. Należy oczywiście uważać na wszelkie oferowane profity, zawarte w reklamach, gdyż te mogą być jedynie fałszywą obietnicą. Poza tym nie można instalować na swoich urządzeniach elektronicznych oprogramowania z nieznanego źródła. Przed zalogowaniem do bankowości elektronicznej trzeba koniecznie sprawdzić link strony. Jak przekazali przedstawiciele banku, poprawny adres to: https://www.pekao24.pl/logowanie.

- Nigdy nie podawaj pełnego hasła do bankowości elektronicznej. Hasło do serwisu Pekao24 jest maskowane. Oznacza to, że podczas logowania musisz wpisać tylko niektóre jego znaki. Uważnie czytaj komunikaty autoryzacyjne i nigdy nie potwierdzaj żadnych transakcji, które nie były przez Ciebie zlecone. Pamiętaj, podczas kontaktów telefonicznych nasz pracownik nigdy nie prosi o podanie loginu, hasła lub PIN-u. Logowanie do usług telefonicznych odbywa się zawsze w serwisach automatycznych - dodali pracownicy Pekao.

W razie wątpliwości, które wystąpią podczas rozmowy z przedstawicielem banku, należy się rozłączyć, a później zadzwonić na infolinię: +48 519 222 222. Numer powinno się koniecznie wpisać samodzielnie na klawiaturze. Poza tym, jeśli klient nie jest pewny, że rozmawia z zaufaną osobą, może poprosić o weryfikację tożsamości dzwoniącego. - Pracownik wyśle do Ciebie swoją wizytówkę. Pamiętaj: nie będzie to wiadomość SMS - dodano w komunikacie.

Co zrobić, gdy padnie się ofiarą oszustwa? Bank odpowiada

Niestety, mimo zachowania czujności, oszustom może czasami udać się skutecznie podszyć pod bank. W tej sytuacji należy zadzwonić na infolinię, by zablokować kartę i wszelkie dostępy, oraz zmienić hasła do Pekao24 oraz PeoPay. Dodatkowo trzeba oczywiście skontaktować się ze służbami i złożyć zawiadomienie w sprawie. Następnie warto poinformować o swoich krokach samo Pekao.

Kradzież monet z PRL w Warszawie - zobacz zdjęcia:

Pieniądze to nie wszystko - Marian Banaś o kontroli w Orlenie