Trzy mierniki hałasu na działkach mieszkańców
Jeden z mierników hałasu na swoim balkonie ma zamontowany Pan Roman Pielaszek. Dane pokazują przekroczenie norm hałasu przez więcej niż połowę dnia. Pielaszek obawia się, że gdy odcinek ursynowski zostanie otwarty, będzie jeszcze głośniej. - Ten hałas jeżeli podskoczy o osiem decybeli, to z 65 zrobi się około siedemdziesięciu. Jakby w odległości dwóch mil startował Boeing 737. To nie jest szmer, ani zielona okolica leśna. To jak lotnisko - mówi.
Radny Wawra Wojciech Godlewski mówi, że wbrew decyzji środowiskowej do budowy drogi nie zastosowano tzw. cichej nawierzchni.
Czytaj także: PRACA ZDALNA - Warszawa w rankingu najlepszych miast do pracy zdalnej
- Zastosowano tzw. beton cementowy, który według żadnej klasyfikacji nie może zostać nazwany nawierzchnią cichą. Po drugie, liczba ekranów akustycznych miała wynosić 58 tys. metrów kw. Finalnie zamontowano nieco ponad 20 tysięcy - mówi.
Na razie urządzenia sponsoruje prywatna firma. Rada Warszawy przyznała dodatkowe środki na pomiary hałasu przy Południowej Obwodnicy Warszawy. Dane trafią m.in. do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- My te dane będziemy chcieli po 3-4 tygodniach przekazać do władz miasta i GDDKiA - mówi wiceprzewodniczący Rady Sławomir Potapowicz.
Zgodnie z prawem miasto będzie musiało złożyć wniosek do marszałka województwa o ustawienie dodatkowych ekranów.
Odczyty można sprawdzić na stronie halaswarszawa.pl
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!