Pierwszy tramwaj na trasie na Stegny
W poniedziałek 12 maja na budowie odnogi tramwajowej na Stegny miał miejsce historyczny przełom. Torowisko jest już w tym miejscu gotowe i właśnie przejechał po nim pierwszy tramwaj. Wszystko to miało miejsce w ramach kompleksowych ćwiczeń operacyjnych Tramwajów Warszawskich.
W wydarzeniu wzięły udział wszystkie najważniejsze zespoły odpowiedzialne za utrzymanie i bezpieczeństwo infrastruktury tramwajowej w stolicy: pogotowia sieciowe, pogotowia torowe, specjalistyczne pogotowie Unimog oraz pogotowia dźwigowe, a także instruktorzy nadzoru ruchu, którzy pełnili funkcję koordynatorów całej operacji.
Podczas ćwiczeń m.in. reagowano na symulowane incydenty, wymagające szybkiego usunięcia awarii, przywrócenia przejezdności torowiska oraz bezpiecznego prowadzenia ruchu tramwajowego. Ćwiczono m.in. ciągnięcie czy podnoszenie wagonu.
Wjazd tramwaju na Św. Bonifacego to przedostatni krok do otwarcia nowego odcinka sieci tramwajowej w stolicy.
Odnoga na Stegny - kiedy otwarcie? Jaka linia będzie jeździła/
Jak informują władze miasta, kiedy tylko zakończą się prace przy budowie sieci trakcyjnej (a ma to mieć miejsce już w czerwcu), trasa na Stegny zostanie otwarta. Stanie się to już latem – wówczas na torach pojawi się nowa linia o numerze 19, która poprzez pętlę na Św. Bonifacego połączy Dolny Mokotów z Dworcem Centralnym i ciągiem al. Jana Pawła II.
Projekt „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą – Faza II” został dofinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 i stanowi operację o znaczeniu strategicznym.
Koszt całkowity projektu tramwaju do Wilanowa to 2 058 985 636,54 zł, z czego dofinansowanie wynosi 900 mln zł.
Zobacz na zdjęciach historyczny moment - pierwszy tramwaj na Stegnach: