PKO BP ostrzega
- Oszuści dzwonią i podszywają się pod pracowników instytucji finansowych, w tym banków - alarmują przedstawiciele PKO BP.
Jak zaznaczyli, podczas rozmowy wyłudzacze mogą prosić o podanie hasła, loginu, numeru PESEL, danych karty z numerem CVV2/CVC, czy nawet kodu BLIK. Jeżeli dane te trafią w niepowołane ręce, może dojść do dramatycznych sytuacji. Oszuści uzyskają wówczas dostęp do oszczędności ofiary, która prawdopodobnie zostanie bez pieniędzy.
Czytaj również: To koniec znanego sklepu internetowego? Platforma zawiesza działalność
Aplikacja IKO może uratować przed utratą pieniędzy
Aby pomóc klientom odpowiednio zabezpieczyć się przed kradzieżą, przedstawiciele PKO BP poinformowali, iż dzięki aplikacji IKO można z łatwością upewnić się, że rozmawia się z prawdziwym pracownikiem banku. Jak skorzystać z tej opcji? Poniżej znajdziecie punkty przekazane przez największy polski bank:
- Powiedz osobie, z którą rozmawiasz, że chcesz zweryfikować jej tożsamość – poproś o imię, nazwisko, stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni;
- Po chwili dostaniesz powiadomienie z aplikacji IKO z danymi pracownika;
- Jeśli dane się zgadzają, potwierdź je i kontynuuj rozmowę. Jeśli dzwoniący odmawia weryfikacji lub poda błędne dane – rozłącz się i zadzwoń na infolinię: 800 302 302.