tramwaj

i

Autor: UM Warszawa

Inwestycje

Rusza budowa kolejnej trasy tramwajowej w Warszawie. Wiemy, kiedy ma być gotowa

2023-10-05 14:37

Kolejna trasa tramwajowa w Warszawie - zgodnie z obecnymi planami - ma być gotowa już w przyszłym roku. Jak przekazał ratusz, dzięki niej mieszkańcy dojadą ze Stegien do centrum w 20 minut. W piątek, 6 października, ruszą pierwsze prace na ulicy św. Bonifacego. Jakich utrudnień należy się spodziewać?

Tramwaj na Stegny

Odnoga tramwaju na Stegny będzie bezpośrednio połączona z trasą do Wilanowa. Tory zostaną wybudowane na ul. Bonifacego.

- Długość trasy to około 800 metrów, a jej zwieńczeniem będzie pętla tramwajowo-autobusowa. Stanowiska dla autobusów będą usytuowane tuż obok peronów tramwajowych, a torowisko znajdzie się pomiędzy jezdniami ulicy św. Bonifacego. Pierwszy tramwaj przejedzie po nim pod koniec 2024 roku. Wraz z budową torów powstanie również droga dla rowerów - przekazali urzędnicy.

W projekcie zaplanowano, że tory zostaną przykryte rozchodnikiem. Inwestycja ma być jak najbardziej zielona, ale również korzystna dla mieszkańców pod kątem wyciszenia tramwajów. Poza tym wzdłuż torów i na pętli posadzonych zostanie 40 drzew, prawie 1,2 tys. krzewów oraz ponad 350 cebul kwiatowych i bylin.

Utrudnienia na ul. Bonifacego

Pierwsze prace na miejscu rozpoczną się w piątek, 6 października. Ok. godz. 22:00 tramwajarze planują zająć północną część jezdni ulicy św. Bonifacego, od ulicy Jana III Sobieskiego do wjazdu na pętlę autobusową. Jak więc przekazano, ruch będzie się odbywał na pozostałej części drogi, pasami o szerokości 3,25 metra - po jednym w każdą stronę.

- Przy samym skrzyżowaniu z ulicą Jana III Sobieskiego układ pasów się nie zmieni. Natomiast dalej, już od skrzyżowania z ulicą Soczi, pasy będą zwężone. U zbiegu z ulicami Kaukaską i Sardyńską kierowcy skręcą we wszystkich relacjach. Wyjazd z ulicy Maltańskiej możliwy będzie wyłącznie w stronę Jana III Sobieskiego, a z Kaspijskiej w kierunku alei Sikorskiego - dodano.

Zmian muszą się spodziewać również piesi. Zamknięte zostaną bowiem przejścia w poprzek pętli autobusowej. - Z kolei pomiędzy ulicami Maltańską a Sardyńską piesi przejdą wyłącznie po jednej stronie ulicy św. Bonifacego. Najpierw po stronie północnej, a następnie po południowej. Na pozostałym fragmencie będzie można przejść po obu stronach drogi, ale północny chodnik będzie nieco węższy niż dotychczas – będzie miał dwa metry szerokości. Tak będzie do lutego 2024 roku. Wcześniej, bo już za około miesiąc, wykonawca inwestycji zapowiada wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic św. Bonifacego i Jana III Sobieskiego - zaznaczył ratusz.

Komunikacji miejskiej nie dotkną na szczęście duże zmiany. Urzędnicy wymienili, że od soboty, 7 października modyfikacje będą dotyczyły linii:

  • 187 - autobusy dotrą do pętli Sadyba bez skrętu w ul. Bonifacego (pojadą prosto Powsińską);
  • 501 - zmieni się przystanek końcowy dla linii (autobusy "przejadą przez pętlę Stegny, wyjadą z powrotem na ulicę św. Bonifacego i skończą trasę na tymczasowym przystanku Stegny 53");
  • 172 - autobusy zmienią miejsce postojowe na pętli (będą się zatrzymywały na przystanku Stegny 05).
tramwaj

i

Autor: UM Warszawa

Dyniowy ogród w Warszawie - zobacz zdjęcia:

Tak szybko dawno nie było! Pendolino z Krakowa do Warszawy jedzie tylko dwie godziny