Nowe autobusy Autosanu w Warszawie. Zainstalowano w nich specjalne czujniki
To pierwsze takie pojazdy Autosanu w Warszawie. Władze miasta poinformowały o zastosowaniu w nowych autobusach komunikacji miejskiej specjalnej technologii. W pięciu z nich zainstalowano czujniki odległości martwego pola. Oprócz tego zadbano o dodatkowe ekrany i sygnały dźwiękowe, które pozwolą ostrzec kierowcę przed zbliżającym się innym pojazdem lub pieszym.
Reporter Radia Eska Michał Rawa zapytał jednego z kierowców MZA, w jaki dokładnie sposób działają nowe systemy.
- Jest to na pewno tylko pomoc, bo i tak trzeba uważać, natomiast rzeczywiście przydaje się w momencie, kiedy jest dużo pasażerów w autobusie i ograniczona jest znacznie widoczność - do tyłu, w bok. To także łapie nie tylko tych z przodu, ale pieszych również poruszających się wzdłuż autobusów, w tym rowerzystów - opowiedział kierowca MZA Maciej Wojtkowski.
- Specjalnie czekaliśmy na tę ostatnią piątkę Autosanu, porozumieliśmy się z władzami fabryki, z dostawcą, tak żeby nam doposażył je w dodatkowe systemy bezpieczeństwa. Jest to elektroniczny asystent kontroli prędkości oraz systemy informujące o możliwości obecności pieszego lub rowerzysty w martwym polu oraz o możliwości potrącenia takiej osoby. Myślimy, że to dodatkowo poprawi bezpieczeństwo zarówno pieszych, jak i naszych pasażerów, by unikać sytuacji kryzysowych, sytuacji nagłego, ostrego hamowania. Kierowcy będą i są już informowani, ponieważ część z tych autobusów już wyjechała na ulice, o tym, że pojawiają się przeszkody, na które powinni uważać - zaznaczył natomiast rzecznik MZA Adam Stawicki.
Zobacz poniżej zdjęcia świątecznego muralu na "patelni" w Warszawie: