"Przypominam-platforma nazywająca siebie obywatelską bez konsultacji społ. uchwaliła wykluczenia dla setek tysięcy warszawiaków" (pis. oryg.) - dodała Gosiewska.
Wojewoda mazowiecki Tobiasz Bocheński podkreślił, że z punktu widzenia formalnego najpierw uchwała musi do niego wpłynąć, żeby mógł rozpocząć czynności formalne. - I wtedy wszczyna się postępowanie nadzorcze - dodał.
Strefa Czystego Transportu w Warszawie zaakceptowana przez radnych
Rada Warszawy głosami radnych KO przyjęła w czwartek uchwałę o Strefie Czystego Transportu, która od lipca 2024 r. ograniczy ruch samochodów w stolicy. Za było 37 radnych, przeciw - 16, dwie osoby wstrzymały się od głosu.
Przed przyjęciem uchwały radni przyjęli poprawki klubu KO. Jedna dotyczyła zmniejszenia zasięgu strefy, a druga doprecyzowała, kogo dotyczy zakaz wjazdu do SCT. Radni PiS zgłosili do uchwały 18 poprawek, Lewica jedną. Żadna nie została przyjęta.
Strefa obejmie całe Śródmieście i fragmenty Woli, Ochoty, Pragi Północ i Pragi Południe.
Do końca 2027 r. z zasad obowiązujących w SCT zwolnieni będą nie tylko mieszkańcy strefy, ale wszystkie osoby opłacające podatek i zameldowane w stolicy. Reguły SCT dotyczyć ich będą dopiero od stycznia 2028 r. - wówczas nie będą mogli poruszać się po strefie pojazdem z silnikiem diesla starszym niż 13 lat i pojazdem benzynowym starszym niż 22 lata. W przypadku firm liczyć się będzie podatek CIT i siedziba firmy.
Pozostałe osoby od lipca 2024 r. nie będą mogły poruszać się po strefie pojazdem z silnikiem diesla starszym niż 18 lat i pojazdem benzynowym starszym niż 27 lat.
Rada Warszawy głosowała ws. Strefy Czystego Transportu - zobacz zdjęcia: