W tej chwili, jak przekazał ratusz, roboty prowadzone są na ulicach: Puławskiej, Spacerowej, Belwederskiej i Jana III Sobieskiego.
- Na plac budowy przywieziono pierwsze szyny, które czekają na montaż na zapleczu budowy. Na ul. Spacerowej firma Budimex, wykonawca inwestycji, przebudowuje instalacje podziemne i wylewa fundamenty pod słupy trakcyjne. Nowo zbudowane tory przy ul. Dworkowej zostaną wkrótce zalane kolejnymi warstwami betonu. Na ul. Belwederskiej ekipy pracują przy nowej kanalizacji deszczowej. Przy Spacerowej, na Jana III Sobieskiego i przy Wilanowskiej powstaje konstrukcja trzech podstacji elektrycznych - zaznaczył magistrat. Dodał, że zasadzono już pierwsze nowe drzewa. Od początku listopada to ponad 130 lip i grabów.
Czytaj również: ZDM skanuje ulice Warszawy. Testy nowoczesnej technologii mają jeden kluczowy cel
Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa: zmiany na ul. Sobieskiego
Od początku prac drogowcy deklarowali, że będą monitorować zachowania kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, zmienią organizację ruchu na odcinku ul. Sobieskiego – między ul. Beethovena a Dolną.
Na tym odcinku w czwartek, 5 stycznia, od samego rana drogowcy udostępnią buspas w stronę centrum. Będzie on funkcjonował od ul. van Beethovena niemal do samego skrzyżowania z ulicami Dolną i Chełmską. Tak jak dotychczas, kierowcy indywidualni jadący w stronę Śródmieścia będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu. Przed skrzyżowaniem z Dolną i Chełmską dostępny będzie jeden pas przeznaczony do skrętu w lewo i drugi – do jazdy prosto i w prawo.
Zmieni się liczba pasów w kierunku Wilanowa. Ruch jednym pasem będzie odbywał się od ul. Gierymskiego do van Beethovena. Na dalszym odcinku ulicy, organizacja ruchu się nie zmieni.
Takie zmiany będą obowiązywały przez pierwszy kwartał 2023 roku.