Tramwaj na Zieloną Białołękę - nowe informacje
"Poznaliśmy oferty firm, które chciałyby zaprojektować tramwaj na Zieloną Białołękę. Wpłynęło łącznie pięć ofert. Rozpoczynamy ich analizę, która ma na celu wybranie najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy" - przekazały w połowie maja Tramwaje Warszawskie.
Najtańsza oferta opiewa na 25 165 800 zł, a najdroższa - na 31 918 500 zł. Zamawiający ma natomiast do dyspozycji 40 269 339,86 zł brutto. Wybrany wykonawca będzie musiał przygotować kompletną dokumentację projektową. Ta umożliwi rozpoczęcie prac budowlanych. Do jego zadań będzie należało również uzyskanie pozwolenia na budowę.
"Przetarg na projektowanie mógłby zostać ogłoszony szybciej, ale aż trzy lata czekaliśmy na wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych. Wniosek o wydanie tej decyzji został złożony w lipcu 2020 r." - dodali przedstawiciele TW.
Tramwaj na Zieloną Białołękę - trasa. Kiedy inwestycja będzie gotowa?
Nowa trasa będzie miała prawie 6,5 km długości. Pobiegnie od skrzyżowania ul. Rembielińskiej i Matki Teresy z Kalkuty w ciągu ul. św. Wincentego i Głębockiej. "Następnie kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ul. Zaułek, gdzie znajdzie się pętla autobusowo-tramwajowa. Taki przebieg pozwoli na połączenie Zielonej Białołęki ze stacją metra Kondratowicza" - przypomniały TW.
Jak wynika z harmonogramu inwestycji, budowa potrwa w latach 2028-2030.