Bezpieczeństwo użytkowników aplikacji jest kluczowe dla firmy Uber - podkreślono w komunikacie prasowym.
Platforma oferuje szereg funkcji, które czuwają nad tym, żeby podróże były bezpieczne. Aby wspierać lokalne organy bezpieczeństwa i przeciwdziałać niebezpiecznym sytuacjom, Uber, jako jedyna platforma na rynku, powołała specjalny zespół do współpracy ze służbami mundurowymi — Public Safety Response Team (PSRT).
PSRT jest dedykowanym zespołem do współpracy tylko z organami ścigania oraz organami zdrowia publicznego. Pracownicy tego działu są specjalistami ds. współpracy ze służbami mundurowymi. Zespół składa się m.in. z byłych funkcjonariuszy służb mundurowych. Kontakt z PSRT to specjalna, szybka ścieżka tylko dla funkcjonariuszy służb publicznych, gdzie na wniosek służb (najsprawniej na dedykowany portal lert.uber.com) Uber pomaga w prowadzonym postępowaniu m.in. przekazując odpowiednie dane.
Szkolenie dla stołecznych policjantów
Aby zwiększyć świadomość procesów i zacieśnić współpracę, Uber zorganizował szkolenie, w którym udział wzięli przedstawiciele służb mundurowych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na Lotnisku Chopina. Pracownicy dowiedzieli się, czym zajmuje się jednostka PSRT, oraz w jaki sposób Uber może pomóc funkcjonariuszom w zdarzeniach z udziałem użytkowników platformy.
Szkolenie jest pierwszym z cyklu. Kolejne prezentacje zostaną zorganizowane dla lokalnych komend wojewódzkich i powiatowych, w miastach gdzie działa platforma.
- Efektywna wymiana informacji pomiędzy Uber a służbami mundurowymi jest kluczowa do wyjaśnienia sytuacji, w których doszło do naruszeń bezpieczeństwa. W efekcie stanowi także środek zapobiegawczy, czyli zwiększający bezpieczeństwo platformy Uber. Dlatego tak ważne dla nas jest, aby służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo wiedziały, gdzie się zgłosić i jak z nami współpracować, mówi Iwona Kruk, rzeczniczka Ubera.
Szkolenia dla policji lotniskowej to kolejny etap współpracy pomiędzy Uber a Lotniskiem Chopina. Już od lipca pasażerowie przylatujący do Warszawy mogą zamawiać przejazdy bezpośrednio sprzed hali przylotów.
Bezpieczeństwo - co robić
W trakcie podróży użytkownicy mają dostęp do szeregu funkcji, które mają na celu zapewnić bezpieczeństwo przejazdów. Pierwszym z nich jest wystawianie oceny po zakończonym przejeździe. Ze wszystkimi funkcjami, można zapoznać się wchodząc w Centrum Bezpieczeństwa w trakcie przejazdu. Wśród nich znajdują się m.in.:
- Przycisk bezpieczeństwa — po jego naciśnięciu pasażerowie, kierowcy oraz dostawcy mogą zadzwonić bezpośrednio z poziomu aplikacji pod numer 112 i podać dokładne dane dotyczące lokalizacji zdarzenia. Jest to szczególnie istotne podczas przejazdu na trasie, której nie znamy.
- Zaufane Kontakty — w ramach tej funkcji użytkownicy Ubera mogą wybrać nawet pięciu znajomych bądź członków rodziny i jednym kliknięciem udostępnić im informacje dotyczące swojej podróży.
- Centrum Bezpieczeństwa — podczas przejazdu, po kliknięciu w tarczę, użytkownik ma dostęp do centrum bezpieczeństwa, gdzie znajdzie informacje o wszystkich funkcjach bezpieczeństwa. Co ważne — dane osobowe są poufne — podczas połączeń i wiadomości wysyłanych przez aplikację numer telefonów są zanonimizowane.
- Śledzenie każdej podróży za pomocą technologii GPS: Każda podróż jest rejestrowana.
Oprócz technologii, Uber posiada zespół specjalistów, którzy 24/7 przyjmują i rozwiązują zgłoszenia dotyczące incydentów związanych z bezpieczeństwem. Zajmują się oni wszelkimi zgłoszeniami, dotyczącymi m.in. zagubionych przedmiotów, czy problemami z płatnością. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie przez ekspertów z Działu Wsparcia. Najpoważniejsze zgłoszenia związane z bezpieczeństwem są identyfikowane do 15 minut, po czym są rozwiązywane według starannie opracowanych procedur.
Uber jako jedyna platforma na rynku ma specjalny, dedykowany zespół do współpracy tylko z organami ścigania oraz organami zdrowia publicznego - LERT, złożony z byłych funkcjonariuszy służb mundurowych.