Warszawscy urzędnicy pomogą sanepidowi w walce z pandemią COVID-19

i

Autor: pixabay.com, zdjęcie ilustracyjne Warszawscy urzędnicy pomogą sanepidowi w walce z pandemią COVID-19

Urzędnicy wyślą cię na kwarantannę. Pomogą pracownikom sanepidu w walce z COVID-19

2020-11-10 16:47

Warszawscy urzędnicy będą wspierać inspekcję sanitarną w pracy przy pandemii. Będą się zajmować m.in. kontaktem z osobami objętymi kwarantanną. To jedyny taki program w Polsce! Czym dokładnie będą zajmowali się urzędnicy?

Tak wygląda przymusowa kwarantanna

Urzędnicy pomogą sanepidowi

Warszawscy urzędnicy pomogą pracownikom sanepidu. Do wolontariatu zgłosiło się około 40 osób. - Pomoc wolontariuszy będzie polegać na kontakcie telefonicznym z osobami, które podlegają kwarantannie i przygotowywaniu dokumentacji potrzebnej do skierowania na kwarantannę. Wolontariusze otrzymają od pracodawcy telefon służbowy i komputer, a pracę będą wykonywać zdalnie, bez konieczności wizyty w sanepidzie. Każdy z wolontariuszy zadeklarował pracę w wymiarze 2-3 godzin w ciągu tygodnia plus dodatkowo w weekendy - informuje ratusz.

Czytaj także: Kwarantanna Narodowa od 14.11.2020? Premier poinformował o planach rządu

Porozumienie potrwa do końca roku. Właśnie odbywają się szkolenia wolontariuszy. - Zakładane są im konta z dostępem do systemów informatycznych inspekcji sanitarnej i podpisywane są indywidualne porozumienia pomiędzy Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną a wolontariuszami - informuje ratusz.

QUIZ. Poniedziałkowy test z wiedzy ogólnej. Jeśli myślisz, że ugrasz 5 punktów to możesz się grubo mylić

Pytanie 1 z 10
Ile Oscarów ma na swoim koncie Tom Hanks?

Szkolenia online dla seniorów

To nie jedyne działanie wolontariuszy-pracowników UM w czasie pandemii COVID-19. Wcześniej zostały przeprowadzone warsztaty on-line dla osób po 60. roku życia. Łącznie wzięło w nich udział aż 127 seniorów. Kolejnym działaniem wspierającym  seniorów w trakcie pandemii była akcja szycia maseczek ochronnych przez pracowników-wolontariuszy w urzędach dzielnic.

Czytaj także: Paweł Rabiej jednak zostaje w ratuszu? Wiemy, czym będzie się zajmował

Współpraca międzysektorowa

W okresie letnim przy współpracy z Fundacją Citi Handlowy im. Kronenberga sadziliśmy kwiaty w donicach dla domów pomocy społecznej i remontowaliśmy ławki ogrodowe. Działania te były prowadzone na świeżym powietrzu przy zachowaniu wymaganych środków ostrożności. Dodatkowo wolontariusze Urzędu m.st. Warszawy wraz z wolontariuszami Citi sprzątali tereny prawej strony Wisły oraz wyposażyli parki dzielnicowe w karmniki dla ptaków.

Jedyny taki program w Polsce

Program Wolontariatu Pracowniczego w Urzędzie m.st. Warszawy powstał z inicjatywy pracowników w 2017 r. i zakłada różne możliwości angażowania pracowników i wspierania ich działań przez pracodawcę. Główną formą Programu jest konkurs pomysłów na akcje wolontariackie, w którym pracownicy-wolontariusze zgłaszają swoje propozycje działań. Pozostałe działania wolontariackie organizuje pracodawca z własnej inicjatywy.

W 2017 r. zorganizowano 12 akcji z inicjatywy pracodawcy oraz 5 projektów z inicjatywy pracowników, rok później - 23 akcje i 10 projektów, a w 2019 r. - 27 akcji i 16 projektów. Dotychczas w Programie wzięło udział 489 pracowników-wolontariuszy. Aktywność wolontariacka odbywa się poza godzinami pracy.

Urząd m.st. Warszawy jest jedyną instytucją publiczną w Polsce z tak kompleksowo przygotowanym i realizowanym programem wolontariatu pracowniczego. Jego zasady zostały określone w Zarządzeniu nr 560/2017 Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 21 marca 2017 r.