Najwięcej zmian na Ursynowie
Powodów zmian jest kilka: nowe osiedla, nowe ulice czy też nowe przystanki. Do tego nowe skrzyżowania lub zakończone inwestycje - zwłaszcza te, gdzie pojawia się sygnalizacja świetlna. Taka sygnalizacja ma określony czas na przejazd i do niego także należy dostosować rozkłady jazdy.
Tylko w zeszłą sobotę korekty wprowadzono na ponad 40 liniach autobusowych, głównie tzw. liniach ursynowskich - Tutaj zmienił się ostatnio ruch drogowy, oddano do ruchu część jezdni zajętych do tej pory pod budowę południowej obwodnicy, zmieniło się połączenie Wilanowa i Ursynowa a także do ruchu oddany został most na południu Warszawy i połączenie Wawra z Wilanowem - mówi Tomasz Kunert z Zarządu Transportu Miejskiego - To również miało wpływ na czasy przejazdów autobusów w tej części miasta.
Kolejna korekta zostanie wprowadzona w sobotę. Dotyczyć będzie kilkunastu linii, częściowo także tych na Ursynowie - Te zmiany nie są duże. Nie zmienia się liczba kursów, nie zmienia się ich częstotliwość, zmienia się jedynie godzina odjazdu z przystanków, ale o minutę czy dwie - zaznacza Kunert. Te kosmetyczne zmiany wynikają z tego, że urzędnicy tam, gdzie to możliwe chcą zgrać autobusy na trasach przesiadkowych, a tam gdzie nie jest to potrzebne, zrobić wszystko, żeby autobusy nie przyjeżdżały jednocześnie.
Miasto to żywy organizm, więc zmiany są konieczne
Im więcej w Warszawie będzie się budować osiedli czy będzie prowadzonych inwestycji - tym częściej zmiany w rozkładach jazdy, nawet tak kosmetyczne, będą potrzebne. - Nigdy nie będzie takiej sytuacji, że nie będzie remontów w mieście - mówi Witold Urbanowicz z portalu Transport Publiczny - To wszystko wpływa na funkcjonowanie komunikacji w mieście.
Są jednak rejony Warszawy, gdzie przyda się nie tyle korekta rozkładu jazdy co zmiana głównego środka transportu zbiorowego. - Są takie obszary, gdzie przydałaby się komunikacja szynowa - mówi Urbanowicz i zaznacza, że tramwaje mają większą pojemność niż autobusy przez co są w stanie przewieźć więcej pasażerów i mają własną wydzieloną trasę. W niektórych miejscach przydałoby się metro, ale niestety za rozbudową dzielnic nie nadążają możliwości finansowe miasta - Bliska Wola w rejonie Kasprzaka czy Prymasa Tysiąclecia - tam coraz więcej jest nowych osiedli. Zabudowa na Odolanach będzie postępowała. Mamy też Białołękę bliższą czy dalszą. Dużo buduje się też w rejonie Służewca.
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!