Prace ruszyły we wrześniu 2022 roku. Jak przypomina ZDM, konstrukcja była w całości przewidziana do rozbiórki i odbudowy. - Wraz z wykonawcą – Warszawskim Przedsiębiorstwem Mostowym Mosty – podjęliśmy próbę utrzymania ruchu na połowie obiektu do czasu odbudowy drugiej połowy i przywrócenia na niej ruchu. Jednak 22 października ubiegłego roku, w trakcie rozbiórki, doszło do niekontrolowanego przemieszczenia się podpory - przekazano.
Wówczas wiadukt musiał zostać całkowicie zamknięty. Rozpoczęto wyburzanie jego wschodniej części, a prace zakończono w grudniu. Można więc było rozpocząć budowę nowego przejazdu.
Czytaj również: Miejsce Aktywności Lokalnej zamiast odrapanego pawilonu. Pozytywne zmiany na Bielanach
Wiadukt na Marywilskiej rośnie w oczach
- Jeszcze w grudniu wywiercono pale pod obie podpory – północną i południową. Następnie wykonane zostały ławy fundamentowe wiaduktu. W większości gotowe są również fundamenty ścian oporowych. To niezwykle istotny element nowej konstrukcji, który ma za zadanie przeniesienie obciążeń z wysokiego nasypu. Aby zwiększyć nośność ścian oporowych, zostaną one wykonane jako ściany żelbetowe - przekazali przedstawiciele ZDM.
Co istotne, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych prace betonowe powinny zakończyć się w lutym 2023 roku. Ruch wahadłowy w tym miejscu powinien zostać uruchomiony wiosną, a pełny - w czerwcu.
Zobaczcie w galerii, jak wygląda plac budowy: