Od lat, praktycznie w każdym dowolnym momencie w Warszawie trwają budowa, przebudowa i remont łącznie co najmniej 20 kilometrów różnego rodzaju tras rowerowych. Dzięki nim mieszkańcy stolicy mogą się swobodnie przemieszczać po mieście.
Aktualnie prowadzone są prace nad asfaltowaniem odcinków na ulicach Kasprowicza i Marymonckiej na Bielanach oraz wzdłuż Kanału Żerańskiego na Białołęce. Wybudowanie infrastruktury rowerowej jest częścią prac związanych z przebudową dwóch ulic na Woli – Ordona i Jana Kazimierza.
Ulica Puławska doczeka się brakującego odcinka trasy rowerowej
Na nadchodzącej sesji budżetowej Rady Miasta zostanie złożony wniosek o przekazanie pieniędzy na budowę ostatniego brakującego odcinka drogi dla rowerów na ulicy Puławskiej. Chodzi o odcinek od ulicy Dolnej do Rakowieckiej. Te pieniądze pozwolą na rozpoczęcie poszukiwań projektanta, który będzie miał za zadanie zaproponować zmiany na ponad kilometrowym odcinku ulicy.
Przebudowa obejmie chodnik, jezdnię, zieleń, miejsca postojowe, oświetlenie uliczne i sygnalizację oraz sieci podziemne, a częścią tych zmian będzie nowa infrastruktura rowerowa. W poprzednich latach została wybudowana droga rowerowa wzdłuż kilkunastu kilometrów Puławskiej od granicy miasta, teraz powstanie na ostatnim jej odcinku.
Na Żoliborzu zostały oddane do użytku nowe przejazdy rowerowe
Na przełomie lutego i marca zakończyła się przebudowa sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic Powązkowskiej i Krasińskiego na Żoliborzu, którą w całości sfinansował inwestor prywatny. W tym miejscu powstał komplet przejazdów rowerowych.
W najbliższej okolicy brakujące przejazdy są w trakcie budowy. Pracami nad tym zajmują się Zarząd Dróg Miejskich i urząd dzielnicy. Mowa o tworzeniu przejazdów rowerowych na dwóch rondach - na skrzyżowaniu Przasnyska/Rydygiera i Krasińskiego/Przasnyska.