Wschodnia Obwodnica Warszawy z problemami
Sprawa wschodniej części obwodnicy Warszawy trwa w zasadzie już od lipca 2015 r. Wtedy do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska dotarł wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla dwóch odcinków S17 WOW Drewnica – Ząbki oraz Ząbki – Warszawa Wschód.
Po wycofaniu się z prowadzenia sprawy przez RDOŚ w Warszawie, Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska przekazał ją do oddziału w Białymstoku, który w grudniu 2018 r. wydał decyzje dla obu odcinków. Jak się jednak okazało, wcześniejsze decyzje zostały uchylone przez GDOŚ w lutym 2021 r. Od tamtej pory trwało nieustanne zaskarżanie tych decyzji przez różne podmioty.
Wydawało się, że rozwiązaniem sprawy będą wyroki Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, które uchyliły poprzednie decyzje. Ostatecznie, 7 marca 2023 r. Naczelny Sąd Administracyjny postanowił uchylić z kolei wyrok WSA w całości. Sprawa została więc przekazana do ponownego rozpatrzenia.
Budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy - kolejne opóźnienia
Jak przekazała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił zaskarżoną decyzję GDOŚ. Działanie sądu sprowadziło się do jednoczesnego uchylenia w całości decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Białymstoku. W ten sposób dokonano umorzenia postępowania administracyjnego tej sprawy.
Wyrok ws. odcinka S17 Drewnica – Ząbki jest nieprawomocny. Strony mają prawo odwołać się, wnosząc skargę kasacyjną do NSA. Rozprawa dot. drugiego odcinka S17 w relacji Ząbki – Warszawa Wschód (Zakręt) najpierw miała odbyć się 10 listopada, jednak Sąd ją odroczył. Nowy termin rozprawy nie jest jeszcze znany.
Postępowania opóźniają dokończenie inwestycji. W planach została jeszcze budowa 14 kilometrów drogi.
Zobacz poniżej zdjęcia z budowy tramwaju na Kasprzaka: