Wypadek na Bielanach
Do tragicznego wypadku doszło w poniedziałek (11 sierpnia) na ulicy Marymonckiej w dzielnicy Bielany w Warszawie. Kierujący samochodem marki toyota, 47-letni mężczyzna, wjechał w grupę pieszych przechodzących przez oznakowane przejście na zielonym świetle.
W wyniku zdarzenia cztery osoby zostały ranne. Jedną z ofiar była 72-letnia kobieta, która odniosła najcięższe obrażenia. Niestety, pomimo szybkiej interwencji służb ratunkowych i natychmiastowego transportu do szpitala, jej życia nie udało się uratować.
W środę potwierdzono, że w szpitalu zmarła także druga osoba poszkodowana w wypadku. − Zmarła druga osoba w szpitala, z powodu urazu wielonarządowego − poinformował w rozmowie z se.pl prokurator Andrzej Piaseczny. Jak dodał, sprawca tego zdarzenia zostanie doprowadzony do prokuratury, gdzie najprawdopodobniej w najbliższym czasie usłyszy zarzuty.
Znane są także wyniki badań krwi sprawcy wypadku. Nie wykazały obecności środków odurzających - ustalili reporterzy Radia ESKA.
Ulica Marymoncka w Warszawie
Ulica Marymoncka to ważny ciąg komunikacyjny w warszawskiej dzielnicy Bielany, rozciągający się od skrzyżowania z ul. Stefana Żeromskiego i Juliusza Słowackiego aż do Trasy Mostu Północnego, wzdłuż 4-pasmowej ulicy biegnie trasa tramwajowa. Jej historia sięga 1819 roku, kiedy ukończono budowę Szosy Zakroczymskiej, będącej obecnie częścią Marymonckiej. Stopniowo utwardzano tę drogę i obsadzano drzewami, a przez pewien czas fragment do Rogatek Marymonckich nosił nazwę Mikołajewska.
W latach 1926–1932 wzdłuż ulicy powstało osiedle Zdobycz Robotnicza, a w 1927 uruchomiono torowisko kolejki młocińskiej, które kursowało do 1943 roku. W 1938 podjęto decyzję o budowie lotniska bielańskiego. W okresie okupacji niemieckiej ulica przyjęła nazwę Modlinerstrasse, którą jednak mieszkańcy z reguły ignorowali.
W 1953 po wschodniej stronie Marymonckiej wybudowano linię tramwajową – uruchomiono ją 7 listopada, obsługiwała ją linia 28 z pętli przy ul. Potockiej do ówczesnych Młocin Wikipedia. W okresie PRL trakt ten stanowił fragment drogi państwowej nr 10 i międzynarodowej E81, aż do reformy sieci drogowej w 1985 roku.
Osiedle domów Neo Natolin: