Ekspansja Żabki w Polsce i Rumunii
Zgodnie z nowymi założeniami Grupa Żabka będzie otwierać ponad 1 300 sklepów rocznie w latach 2025–2028. To przyspieszenie wobec wcześniejszych planów, które zakładały 1 300 otwarć tylko w 2025 roku oraz 1 000 w kolejnych latach. Na koniec czerwca 2025 roku sieć liczyła 11 793 sklepy, co oznacza wzrost o 10,8% rok do roku. Potencjał rynku w Polsce i Rumunii spółka ocenia łącznie na około 27 tysięcy lokalizacji, co w przyszłości może pozwolić na podwojenie sieci.
Dywidenda od Żabki
Spółka konsekwentnie redukuje zadłużenie – wskaźnik długu netto do EBITDA spadł do poziomu 1,2x w połowie 2025 roku z 2,1x na koniec 2023 roku. W najbliższym czasie Żabka zakłada osiągnięcie poziomu 1,0x, co otwiera drogę do wypłat dywidendy. Rada Dyrektorów zamierza rekomendować dywidendę w wysokości 50% zysku netto za rok 2025, a w kolejnych latach od 50 do 70%, w zależności od sytuacji rynkowej i planów inwestycyjnych. W przyszłości możliwy jest także skup akcji własnych.
- Realizujemy strategię dynamicznego rozwoju Grupy Żabka, koncentrując się na ekspansji organicznej i dalszym wzroście sprzedaży. Jednocześnie wprowadzamy nową politykę alokacji kapitału, która zakłada regularne dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami – powiedział Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
– Grupę Żabka charakteryzuje ciągły wzrost oraz silna generacja gotówki. Dzięki temu mogliśmy znacząco zredukować zadłużenie i jesteśmy gotowi do rozpoczęcia wypłat dywidendy – dodała Marta Wrochna-Łastowska, CFO Grupy Żabka.
Grupa Żabka
Grupa Żabka to największa sieć convenience w Europie i kompleksowy ekosystem, którego misją jest upraszczanie codziennego życia klientów. Obecnie działa blisko 12 tysięcy sklepów w Polsce i Rumunii, realizując ponad 4 miliony transakcji dziennie. W skład Grupy wchodzą nie tylko sklepy Żabka i autonomiczne Żabka Nano, ale też marki takie jak Maczfit czy Dietly oraz rozwiązania cyfrowe i platformy e-commerce. Aplikacja mobilna Żappka ma już ponad 10 milionów użytkowników. W 2024 roku sprzedaż do klientów końcowych osiągnęła poziom 27,3 mld zł, a firma przekazała ponad 8 mln zł wartości żywności organizacjom pozarządowym. Strategia odpowiedzialności Żabki opiera się na wspieraniu zrównoważonego stylu życia, trosce o środowisko, etycznym biznesie i pozytywnym wpływie na otoczenie. Dzięki innowacjom, technologii i ekspansji międzynarodowej Grupa Żabka umacnia pozycję lidera nowoczesnego handlu convenience w Europie.
Żabka z własnym ogródkiem przy ul. Chełmżyńskiej w Warszawie: