Królewski Ogród Światła w Wilanowie - topowa zimowa atrakcja w Warszawie
Według najnowszego badania K+Research 82 proc. mieszkańców Warszawy, w tym niemal 90 proc. warszawianek wie, czym jest Królewski Ogród Światła. Atrakcja cieszy się zresztą dużą popularnością nie tylko w stolicy. Największa tego typu świetlno-muzyczna wystawa w Europie przyciąga gości z całego świata.
Ze wspomnianego badania, przeprowadzonego na zlecenie firmy Multidekor w październiku tego roku, wynika również, że 55 proc. mieszkańców Warszawy zdążyło już odwiedzić Królewski Ogród Światła. Kolejne 32 proc. planuje zrobić to niebawem. "Co trzeci badany w ogóle nie wyobraża sobie Pałacu w Wilanowie bez corocznej iluminacji. Ponad połowa respondentów jest także zdania, że projekt przynosi Warszawie i dzielnicy Wilanów konkretne korzyści, w tym przede wszystkim doskonale promuje region w Europie" - czytamy.
Atrakcja zadebiutowała w wilanowskich ogrodach w sezonie 2012/2013 i zdążyła już przyciągnąć ponad trzy miliony odwiedzających. W tym sezonie spodziewanych jest kolejne kilkaset tysięcy gości. 71 proc. uczestników badania uważa, że Królewski Ogród Światła pasuje do charakteru miejsca, jakim jest Pałac w Wilanowie.
- Niemal co trzeci mieszkaniec Warszawy był na wystawie w Wilanowie więcej niż raz i ten wynik cieszy nas najbardziej. Oznacza to, że stworzyliśmy projekt, do którego ludzie chcą wracać i który stał się dla nich stałym punktem odwiedzin. I to pomimo olbrzymiej konkurencji w postaci innych miejsc w stolicy, gdzie można ciekawie i przyjemnie spędzić czas - podkreślił Grzegorz Mazur z Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.
Czytaj również: Królewski Ogród Światła w Wilanowie 2024/2025. Ceny, godziny otwarcia
Kto najchętniej odwiedza Królewski Ogród Światła w Wilanowie?
Ogród cieszy się dużą popularnością wśród przedstawicieli różnych grup. Równie chętnie, a często nawet chętniej niż starsze pokolenia odwiedzają go młodzi. W kontekście podziału na płeć nieco częstszymi gośćmi atrakcji są kobiety (59 proc.).
"Synergia wystawy z Muzeum w Wilanowie generuje także konkretne korzyści finansowe, poza pokryciem kosztów samej wystawy i jej montażu. Dochody ze sprzedaży biletów na wystawę stanowią wymierną część budżetu, przeznaczoną na realizację celów statutowych Muzeum, w tym m.in. konserwację ogrodów i zabytków w Pałacu" - czytamy.
- Wystawa jest skierowana zarówno do dzieci, jak i dorosłych, a interaktywne strefy z iluminacjami zachęcają odwiedzających do kreatywnej zabawy. Każdego roku tematyka wystawy jest uzupełniana nowymi elementami, które nawiązują do bogatej historii Pałacu w Wilanowie oraz rodu Sobieskich. Dzięki temu Ogród Światła pełni także funkcję edukacyjną i pozwala turystom odkrywać dziedzictwo Pałacu Króla Jana III - zaznaczył Mazur.