Pekao

i

Autor: Shutterstock Bank Pekao

Bank Pekao ostrzega! Przez jeden telefon można stracić całe oszczędności

2023-02-13 15:08

Oszuści uwielbiają wykorzystywać bankowość mobilną do swoich niecnych celów. Coraz częściej pojawiają się oszustwa, która mogą sprawić, że klient banku straci całe swoje oszczędności. Przed nieuczciwymi ludźmi dybiącymi na cudze pieniądze ostrzega bank Pekao S. A.

Banki regularnie ostrzegają swoich klientów przed oszustami, którzy dybią na ich pieniądze. Tym razem bank Pekao S. A. ostrzega przed nieuczciwymi praktykami przestępców. Uważajcie, przez chwilę nieuwagi można stracić całe swoje oszczędności.

- Uważaj na połączenia telefoniczne, w których oszuści podszywają się pod pracownika banku lub inną osobę godną zaufania (np. pracownika Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, pracownika Związku Banków Polskich, czy policjanta). Podczas fałszywego połączenia na Twoim telefonie może wyświetlić się numer telefonu lub nazwa zaufanej instytucji - apeluje bank Pekao S. A.

Czytaj także: PKO BP ostrzega klientów. Można stracić duże pieniądze, wystarczy jedno kliknięcie

Bank Pekao S. A. ostrzega przed oszustami telefonicznymi

Zazwyczaj oszuści nie tylko nakłaniają przez telefon do przekazania środków, ale też coraz częściej przesyłają do poszkodowanego wiadomość mailową z rzekomą umową przekazania zagrożonych środków na konto techniczne banku lub wysyłają na numer telefonu ofiary SMS z numerem rachunku, na który należy przekazać środki. Wszystko po to, aby uwiarygodnić swoje działanie, będące w rzeczywistości oszustwem.

- Jeśli spotka Cię taka sytuacja zachowaj ostrożność, nie ulegaj panice i skorzystaj z zasady: „rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund”. Następnie, połącz się z bankiem lub instytucją, której przedstawiciel dzwonił do Ciebie. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie - apeluje bank.

Oficjalny numer na infolinię Banku Pekao S.A. to +48 22 59 12 232. Jakie jeszcze "czerwone flagi" możemy zaobserwować w wiadomości od oszustów?

  • materiały są tylko pretekstem, aby przekonać Ciebie do podjęcia decyzji o przelaniu swoich oszczędności na "techniczny" rachunek bankowy wskazany przez oszustów;
  • nie uwzględniają wszystkich elementów wymaganych przez ustawę – Prawo Bankowe tj. między innymi: czasu trwania umowy; przesłanki i trybu rozwiązania umowy czy zasad rozliczeń;
  • nie zawierają miejsca na Twój podpis;
  • zawierają skan podpisu dostępnego w Internecie – np. podpisu niektórych postaci historycznych (przykładowo gen. Tadeusza Kościuszki);
  • często mogą zawierać błędy gramatyczne lub ortograficzne;
  • mogą być sporządzona z użyciem języka potocznego np. zamiast terminu „rachunek bankowy”, używane jest słowo „konto”.

Każde tego rodzaju oszustwo lub jego próbę należy niezwłocznie zgłosić bankowi lub policji. Dzięki temu walka z nieuczciwymi ludźmi będzie sprawniejsza i zaistnieje mniejsze zagrożenie realną stratą oszczędności życia przez innych klientów banku.

Czytaj także: Padła ofiarą oszustwa "na pracownika banku". Straciła swoje oszczędności

Świętokrzyskie. Policja zatrzymała podejrzanych o włamanie do bankomatu w Zagnańsku