Przedłużenie sieci tramwajowej na Siekierki
Choć nadal trwają nadal prace nad potężną inwestycją tramwaju do Wilanowa, która niedawno zaliczyła opóźnienie, władze Warszawy i zarządcy Tramwajów Warszawskich wybiegają już w przyszłość. Chodzi o planowane wydłużenie sieci tramwajowej.
Jednym z pomysłów jest przedłużenie linii, która obecnie kończy się na skrzyżowaniu Gagarina i Czerniakowskiej (to wschodnia odnoga tramwaju do Wilanowa). Po zmianie składy tramwajowe miałyby docierać na Siekierki i zawracać dzięki pętli zlokalizowanej przy tamtejszej elektrociepłowni.
Taki pomysł przestawił mokotowski radny z klubu Miasto Jest Nasze, Jacek Grzeszak. Miałaby to być odpowiedź na proces przyspieszenia zaludniania się wschodniej części Mokotowa, gdzie wciąż powstają nowe obiekty mieszkalne.
Kiedy tramwaj na Siekierki? Plany miasta
Jak na razie wizja tramwaju na Siekierki pozostaje w fazie idei i nie ma jeszcze konkretnych terminów ewentualnego rozpoczęcia realizacji tej inwestycji.
Tramwaje Warszawskie rozważają co prawda przedłużenie linii tramwajowej z wysokości skrzyżowania Gagarina i Czerniakowskiej, ale wstępne plany były dużo skromniejsze niż pomysł radnego Grzeszaka. Problemem może być też kwestia finansowania takiej inwestycji - w priorytetach miasta na kolejne lata są już bowiem dwie inne inwestycje związane z przewozem tramwajowym. Chodzi o ukończenie budowy całego tramwaju z Mokotowa na Wolę oraz budowa tramwaju na Zieloną Białołękę.
- Ze względu na fakt, że inwestycja wykracza poza obecną perspektywę unijną, kwestie ewentualnego dofinansowania projektu ze środków zewnętrznych będą rozstrzygane na dalszym etapie projektowania, w porozumieniu z właściwymi jednostkami m.st. Warszawy - przekazał cytowany przez "Gazetę Stołeczną" Rafał Miastowski, burmistrz Mokotowa.
Budowa tramwaju na Rakowieckiej: