GfK i Nielsen IQ w najnowszym raporcie przeanalizowali przede wszystkim dostęp sieci handlowych do bazy klientów. Ośrodki przebadały również liczbę placówek, ich lokalizacje oraz zwyczaje zakupowe polskich klientów.
Która marka dociera do największej liczby Polaków? Wynik zaskakuje
Jak pokazało badanie, duża liczba punktów danej firmy nie zawsze przekłada się na największy zasięg. Przykładem jest słynna Żabka, która ma najwięcej sklepów w całej Polsce, ale osiąga "tylko" 24-milionowy zasięg.
Liderem w generowaniu największego zasięgu wśród Polaków jest Media Expert. Sklepy firmy generują łącznie 33 mln zasięgu, wyprzedzając między innymi sieć Biedronka, która dociera do 32 mln Polaków. Autorzy badania zdradzili "Rzeczypospolitej", że Polacy chętniej zdecydują się poświęcić czas na dojechanie do sklepu z elektroniką, niż do Biedronki czy Lidla.
– Sklepy takie, ze względu na niższą częstotliwość odwiedzin, nie potrzebują tak gęstej sieci. Otwierane się więc w większej odległości od siebie z założeniem, że klient chcący je odwiedzić pokona większą odległość i spędzi więcej czasu, dojeżdżając niż w przypadku spożywczego – tłumaczył w "Rzeczpospolitej" Przemysław Dwojak, dyrektor w GfK – an NIQ company.
Zobacz poniżej zdjęcia wystawy Stolen Wildlife w Warszawskim ZOO: