W pierwszej części przetargu na dostawę 12 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów, za najkorzystniejszą została uznana oferta firmy Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania. Autobusy będą zasilane zarówno przez wtyczkę, jak też przez ładowarkę pantografową wysokiej mocy. Autobusy tej marki znane są warszawiakom, gdyż dwadzieścia autobusów Solaris Urbino 12 Electric jeździ już od kilku lat po ulicach Warszawy. Najczęściej można je spotkać na trasie linii 222.
Chińskie autobusy elektryczne w Warszawie
Najkorzystniejszą ofertę w drugiej części postępowania – na 18 elektrobusów High Energy o zwiększonej mocy baterii, złożył debiutant - firma Busnex. Tu również chodzi o dostawy pojazdów 12-metrowych, jednak będą one zasilane tylko przez wtyczkę. Busnex jest przedstawicielem chińskiego Yutonga, który realizował między innymi wielki kontrakt na 888 elektrobusów na mundial w Katarze. W Polsce Yutongi także jeżdżą już w kilkunastu miastach, a w MZA Yutong U12 jest eksploatowany w ramach rocznych testów.
Rzecznik MZA podkreślił, że w ciągu 10 dni można odwołać się od wyników postępowania.
Rondo Dmowskiego zostanie zlikwidowane razem z przejściem podziemnym! Warszawscy urzędnicy podjęli decyzję