Duże zmiany na głównej ulicy Warszawy. Od poniedziałku prawdziwa rewolucja

2025-10-13 9:00

Największy tegoroczny remont tramwajowy w Warszawie dobiegł końca. Od poniedziałku, 13 października, pasażerowie znów korzystają z linii kursujących ulicami Marszałkowską. Zanim to jednak nastąpiło, kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej czekały weekendowe zmiany w organizacji ruchu związane z ostatnimi pracami drogowymi.

Weekendowe utrudnienia na Marszałkowskiej

Na ulicy Marszałkowskiej, na odcinku od Królewskiej do Świętokrzyskiej, ułożono już zielony rozchodnik, a na pozostałej części płyty umożliwiające przejazd karetkom. W ostatni weekend przed powrotem tramwajów na stałe, drogowcy dokańczali swoje prace. Od piątku, 10 października, od godziny 22, do poniedziałku, 13 października, do godziny 4 rano, zamknięta dla ruchu była jezdnia ulicy Marszałkowskiej w kierunku ronda Dmowskiego (na odcinku od Świętokrzyskiej do Widok). Objazdy poprowadzono ulicami Świętokrzyską, Emilii Plater i Alejami Jerozolimskimi. Zamknięte było też przejście dla pieszych przez Marszałkowską przy dawnym Sezamie.

Zmiany dotknęły także komunikację miejską. W weekend nie kursowały tramwaje linii 15 i 16. Z kolei autobusy linii 128 i 175 jechały objazdem przez plac Małachowskiego, Mazowiecką i Świętokrzyską, a linie 171, 151 i 520 omijały zamknięty fragment, jadąc Świętokrzyską, Emilii Plater i Alejami Jerozolimskimi.

Tramwaje wracają na swoje trasy od poniedziałku

Z kolei na Ochocie Tramwaje Warszawskie zakończyły budowę nowego węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. w ramach tramwaju do Dworca Zachodniego. To była druga kluczowa inwestycja tramwajarzy w tym sezonie.

Od poniedziałku, 13 października, ruch tramwajowy na Marszałkowskiej, Grójeckiej i w alei Krakowskiej do pętli P+R Al. Krakowska zostaje zatem w pełni przywrócony. Na swoje stałe trasy wracają następujące linie:

  • 4 (Żerań Wschodni – Wyścigi)
  • 9 (Gocławek/Wiatraczna – P+R Al. Krakowska)
  • 14 (Miasteczko Wilanów – Pl. G. Narutowicza)
  • 15 (Marymont-Potok – P+R Al. Krakowska)
  • 18 (Żerań FSO – PKP Służewiec)
  • 27 (Marymont-Potok – Cm. Wolski)

To finał dwóch ostatnich dużych remontów w tym roku. Łącznie w całym 2025 r. zmodernizowano blisko 10 km torów w ramach 34 zadań. Praktycznie wszystkie zadania udało się zrealizować w zapowiadanym terminie, bez opóźnień.

Co więcej, jeszcze jesienią na Marszałkowskiej rozpocznie się sadzenie zieleni. Pojawi się tam 101 wiązów oraz 44 lipy, co sprawi, że centrum Warszawy stanie się bardziej zielone.

Remont Marszałkowskiej 2025:

Zwęzili Marszałkowską i zabrali miejsca parkingowe by zbudować drogę dla rowerów
Kościół wydarzenia komentarze
Urszulanki i Warszawa, historia wspólna