- Na budowie zajezdni Annopol wiele już widać. Jest już żuraw i są zarysy pierwszych budynków. To będzie najbardziej zielona zajezdnia tramwajowa w Polsce. Panele słoneczne, zbiorniki deszczówki, pompy ciepła, magazyny ciepła i chłodu. Nocować będzie w niej 150 tramwajów - przekazały TW, publikując serię fotografii.
- To będzie też inteligentna zajezdnia, bo będzie wyposażona w informatyczny system zarządzania pracą zakładu - dodali również przedstawiciele warszawskich tramwajów.
Czytaj również: Poważne prace w centrum, nie przejedziesz przez rondo de Gaulle’a. To nie koniec zmian
Zajezdnia Annopol: najważniejsze szczegóły inwestycji
Budowa zajezdni powstępuje obecnie w rejonie ul. Annopol, Inowłodzkiej i Pawła Włodkowica w Dzielnicy Białołęka. W niedalekiej okolicy znajdują się między innymi C.H. Factory Warszawa Annopol oraz ekspresówka S8.
Pierwsze pomysły dotyczące zrealizowania inwestycji pojawiły się już w latach 60. Dlaczego więc zajezdnia ma powstać właśnie teraz? Oficjalnie dzieje się to "z uwagi na budowę nowych tras w Warszawie, m.in. do Winnicy, do Wilanowa, w ciągu ul. Kasprzaka czy trasy na Gocław".
Zakończenie budowy zaplanowano na luty 2024 roku. Łączny koszt inwestycji to nawet 655,1 mln zł brutto.
ZOBACZ TAKŻE