Tramwajarze na wydanie tej kluczowej decyzji czekali blisko trzy lata. Tramwaj na Zieloną Białołękę pozwoli mieszkańcom osiedli wschodniej Białołęki szybko dojechać do najbliższej stacji metra przy Kondratowicza.
Tak będzie wyglądał tramwaj na Zieloną Białołękę
Nowy odcinek sieci tramwajowej o długości ok. 6,5 km rozpocznie się w obszarze skrzyżowania ulic Matki Teresy z Kalkuty oraz Rembielińskiej, a następnie przebiegać będzie ulicami: św. Wincentego, Głębocką, Olszynki Grochowskiej aż do szkoły podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek. Po drodze będzie osiem przystanków. Tramwaje będą mogły jeździć nawet co około 2-3 minuty. Czas przejazdu do stacji metra przy Kondratowicza wyniesie około 15 minut, a do Dworca Wileńskiego - około 30 minut.
Tramwajarze wniosek o wydanie decyzji środowiskowej złożyli w lipcu 2020 r.
- Dokument określa, jak zabezpieczyć zieleń i jak ograniczyć emisję hałasu. Zostanie to uwzględnione w materiałach przetargowych na opracowanie dokumentacji projektowej - wyjaśnili tramwajarze.
Harmonogram zakłada, że przetarg na zaprojektowanie tramwaju na Zieloną Białołękę ogłoszony zostanie jeszcze w tym roku. Budowa tramwaju ma zacząć się do 2030 roku.
Tramwajarze zaznaczyli, że możliwe jest przyśpieszenie inwestycji, ale będzie to zależało od dostępności środków finansowych. Będą się więc starali o fundusze z Unii Europejskiej.