Nowy buspas w Warszawie już gotowy
- Już teraz nowy buspas jest w większości przejezdny. Po wprowadzeniu stałej organizacji ruchu na jezdni w stronę Bródna będzie się ciągnął między przystankiem "CH Targówek" 03 a ul. Kondratowicza. Z kolei na drugiej jezdni będzie obowiązywał między skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborską a wspomnianym przystankiem. Na odcinkach z jednym pasem ruchu jezdnia została poszerzona - poinformowali w piątek, w godzinach popołudniowych drogowcy.
Czytaj również: Nowy odcinek autostrady A2 coraz bliżej. Możliwe otwarcie jeszcze w tym roku
Pasażerowie szybciej dostaną się do metra
Warto zaznaczyć, że powstanie nowego buspasa ma sprzyjać pasażerom jadącym do i ze stacji Kondratowicza, znajdującej się na drugiej linii metra. Na przeprowadzonych pracach skorzystają również piesi, którzy zyskali azyl na przejściu po południowej stronie skrzyżowania ul. św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku, oraz rowerzyści - dla nich założono przedłużenie drogi dla rowerów i budowę przejazdu po południowej stronie ronda na wysokości centrum handlowego Atrium Targówek.
Poza tym wykonawca zajął się budową osobnych pasów do skrętu w prawo, w ul. Malborską oraz wydłużeniem prawoskrętu na drogę dojazdową do wspomnianego centrum handlowego. Wymienił też nawierzchnię na przebudowanym odcinku.
- Budowa buspasa była możliwa dzięki decyzji Rady m.st. Warszawy o zmianach w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Sama umowa na budowę buspasa opiewa na ponad 14,3 mln zł. To o niemal ok. 5,7 mln zł mniej niż zakładał kosztorys. Ponadto inwestycja została sfinansowana wspólnie przez samorząd oraz prywatnego inwestora - firmę G-City, która jest właścicielem pobliskiego centrum handlowego - podkreślili drogowcy.
Czytaj również: Będzie nowy odcinkowy pomiar prędkości. Gdzie dokładnie powstanie?
Ulica świętego Mikołaja pod Warszawą - zobacz zdjęcia w galerii: