Atak oszustów na klientów BNP Paribas Bank Polska
Zespół CSIRT KNF ostrzegł za pośrednictwem mediów społecznościowych przed nową kampanią phishingową oszustów, którą atakowani są klienci BNP Paribas Bank Polska. Wyłudzacze podszywają się pod bank, by zmylić ofiary i móc wyczyścić ich konta.
- Oszuści przesyłają fałszywe wiadomości SMS, w których informują o konieczności zweryfikowania swojej tożsamości. Link z wiadomości prowadzi na niebezpieczną stronę, gdzie oszuści poza danymi logowania wyłudzają także informacje o kartach płatniczych - ostrzegli eksperci. Przykładowy fałszywy SMS brzmi: "BNP Paribas: Zweryfikuj swoja tozsamosc, w przeciwnym razie Twoje konto zostanie tymczasowo zablokowane".
Warto pamiętać, by pod żadnym pozorem nie klikać w podejrzane linki. Zawsze, dla własnego bezpieczeństwa, najlepiej jest dokładnie sprawdzić adres strony, na której się znajdujemy lub na którą zostaliśmy przeniesieni.
Pracownicy BNP Paribas nigdy o to nie poproszą
W połowie lutego, przy okazji ataku na klientów przedstawiciele BNP Paribas przekazali, że jest szereg informacji, o które nigdy nie zapytają klientów. Chodzi o login lub hasło do bankowości internetowej oraz pełen numer karty i kod CVV. Nie będą również chcieli, aby posiadacz konta zainstalował dodatkowe oprogramowanie (np. do zdalnego dostępu do komputerów/telefonów). Nie zaapelują również o "podanie kodu BLIK, wykonanie przelewu, wpłatę lub wypłatę pieniędzy w bankomacie czy oddziale banku".
- Jeśli masz wątpliwości, czy rozmawiasz z pracownikiem banku - rozłącz się! Sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń. Możesz także łatwo i bezpłatnie potwierdzić tożsamość pracownika infolinii w aplikacji GOmobile - zaznaczył BNP Paribas Bank Polska.
Robot DarJush od Żabka Jush - zobacz zdjęcia: