Prace mimo niesprzyjającej pogody
Mimo deszczowej aury w ostatnich dniach, prace na budowie wiaduktu w Rembertowie nie zwalniają tempa. Zakończył się jeden z najważniejszych etapów – betonowanie płyty obiektu nad linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol. Jak informują budowlańcy, lekki deszcz był nawet pomocny, ponieważ zapobiegał zbyt szybkiemu wysychaniu betonu i jego pękaniu.
– Wiadukt nad linią kolejową przy Chełmżyńskiej nabiera kształtów. To jedna z najważniejszych inwestycji, na którą czekają mieszkańcy Rembertowa. Prace ruszyły zaledwie rok temu, a za nami już kolejny etap – zalewanie betonem stalowej konstrukcji. I nie straszna nam pogoda – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Skala operacji robi wrażenie. Do zabetonowania wiaduktu wykorzystano 750 metrów sześciennych betonu, co odpowiada wadze około 1725 ton, a cała operacja zajęła kilkanaście godzin nieprzerwanej pracy.

Już wkrótce wiadukt dostępny dla wszystkich. Co zyskają mieszkańcy Rembertowa?
Nowy wiadukt będzie miał 140 metrów długości i stanie się częścią 700-metrowego odcinka drogi. Na obiekcie znajdzie się jezdnia z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Po jego wschodniej stronie zaplanowano chodnik i ścieżkę rowerową, a po zachodniej sam chodnik. Inwestycja ma być dostępna dla wszystkich, dlatego przy konstrukcji powstają windy, schody oraz pochylnie dla osób z niepełnosprawnościami.
Największą zmianą będzie jednak poprawa bezpieczeństwa i płynności ruchu. Dziś przez przejazd kolejowy na Chełmżyńskiej przejeżdża średnio 7 tysięcy pojazdów na dobę. Po otwarciu obiektu funkcjonujący przejazd kolejowy w poziomie szyn zostanie zlikwidowany. Prace mają zakończyć się jeszcze w tym roku.
To jednak nie koniec dobrych wiadomości dla dzielnicy – trwają przygotowania do budowy tunelu w ciągu ulicy Marsa. Prace w terenie mają ruszyć jeszcze w tym roku.
Inwestycja na Chełmżyńskiej jest realizowana wspólnie przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Wykonawcą prac jest firma Intop Warszawa, a całkowity koszt wynosi około 68,5 mln zł.
Zobacz galerię zdjęć z imponujących prac na Chełmżyńskiej: