Koniec z piskami na pętli Piaski. Mieszkańcy skarżyli się na dźwięki wydawane przez tramwaje. I jak się okazuje, opłacało się narzekać, bo Tramwaje Warszawskie wprowadziły zmiany, które mają rozwiązać problem.
Głośne piski na pętli Piaski. Co jest ich przyczyną?
Winowajcami okazały się dwukierunkowe tramwaje Pesa Jazz używane na linii 11, które wjeżdżając na pętlę od strony alei Reymonta zgrzytały po szynach. Wprawdzie przeprowadzone badania akustyczne wskazały, że hałas nie przekracza norm, ale dźwięki były tak uciążliwe, że zdecydowano się zmienić trasy dwóch linii.
Wcześniej o problemie informował radny Bielan, Krystian Lisiak. - Ten film tylko z dźwiękiem (ale uważajcie na uszy)! Z takimi piskami od rana do nocy musieli żyć mieszkańcy najbliższej okolicy pętli Piaski. Ludzie rozpaczliwie szukali pomocy. W czasach pracy zdalnej wiele osób podjęło decyzje o wyprowadzce. Wszystko za sprawą wprowadzenia na pętlę nowego taboru tramwajów Jazz Duo, które nie są przystosowane do infrastruktury pętli. Mówiąc nieco obrazowo, pętla jest za ciasna na ich promień skrętu, co każdorazowo generuje ogromny pisk. Starsze tramwaje, przystosowane do starej infrastruktury pętli, nie wydają takich pisków. W związku z licznymi zgłoszeniami w tej sprawie, kilkukrotnie interweniowałem w spółce Tramwaje Warszawskie i u Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska. Efektem interwencji jest decyzja spółki o wycofaniu z pętli tramwajów Jazz Duo - poinformował radny.
Polecany artykuł:
Zmiana rozkładu jazdy tramwajów na Bielanach
- Rozważaliśmy różne rozwiązania, również techniczne, ale ostatecznie źródło hałasu udało nam się wyeliminować w niekonwencjonalny sposób - tłumaczy rzecznik Tramwajów Warszawskich, Maciej Dutkiewicz. - Organizator transportu publicznego w Warszawie, czyli Zarząd Transportu Miejskiego przyjął naszą propozycję zamiany tras dwóch linii 11 i 26. Na linii 26, która została skierowana na pętlę Piaski nie trzeba używać tramwajów dwukierunkowych, jeżdżą na niej inne, mniej uciążliwe wagony. Linia 11 została skierowana na pętlę Koło, gdzie dotychczas kończyła bieg linia 26 - uzupełnia Dutkiewicz.
Zmiana tras tramwajów na pętli Piaski to nie jedyne z działań Tramwajów Warszawskich związanych z ograniczaniem hałasu. Z pomocą zmiany oprogramowania sterującego urządzeniami energoelektronicznymi wyciszono 186 niskopodłogowych tramwajów. Elektroniczne piski stały się przeszłością.
Polecany artykuł:
Masz dla nas ciekawy temat lub jesteś świadkiem wyjątkowego zdarzenia? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i newsy z Waszej okolicy!