Duża marka kosmetyczna z problemami
Kłopoty finansowe The Body Shop opisał szerzej branżowy portal dlahandlu.pl. Redakcja zwróciła uwagę, że problemy firmy kosmetycznej trwają już od lat. Brand kilkukrotnie zmieniał właściciela, co najwyraźniej nie pomogło w ustabilizowaniu jego sytuacji.
W Polsce obsługą sklepów The Body Shop zajmuje się spółka Alshaya Poland. "Choć [...] odnotowała w 2023 roku wzrost przychodów o 28,1 proc. oraz pozytywne przepływy operacyjne w wysokości niemal 16 mln zł, spółka wciąż zmaga się z dużymi stratami. Na koniec roku skumulowana strata netto wyniosła ponad 281 mln zł, przewyższając kapitał zapasowy i połowę kapitału zakładowego" - przekazało wspomniane medium.
Mimo problemów spółka może kontynuować działalność dzięki wymienionemu przez dlahandlu.pl zapewnieniu wsparcia finansowego przez właściciela grupy Retail International Company. W przetrwaniu ma również pomóc rozwijanie sprzedaży internetowej. Wiele wskazuje więc na to, że sklepy The Body Shop w Polsce uda się utrzymać. Na razie firma nie poinformowała o ewentualnych cięciach czy planowanych ograniczeniach w handlu stacjonarnym nad Wisłą.
Czytaj również: Nowy stadion w Warszawie, do tego hala sportowa. Jest pozwolenie na budowę
The Body Shop - co to za marka? Sklepy w Polsce
Pierwszy sklep The Body Shop został otwarty w 1976 roku w Wielkiej Brytanii. Jego twórczynią była Anita Roddick. Przez lata brand, skupiony na naturalnych kosmetykach produkowanych w sposób etyczny, stopniowo rozwijał się na kolejnych rynkach. W 2006 r. został wcielony do L’Oreal Group, następnie do Natura &Co. W 2023 r. został przejęty przez Aurelius Group, a w 2024 r. - przez konsorcjum kierowane przez Auréa Group.
Obecnie w Polsce działa sklep internetowy marki oraz 14 salonów stacjonarnych. Te zlokalizowane są w Krakowie, Gdańsku, Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Katowicach.
CHANGE Studio w Elektrowni Powiśle - zobacz zdjęcia: