Metro zmienia Warszawę. Ulice Bródna lśnią nowością

2022-08-08 16:15

Budowa stacji metra stała się okazją do całkowitej przebudowy ruchliwej ul. Kondratowicza, głównej arterii 50-tysięcznego osiedla. Na całym kluczowym odcinku, czyli między ulicami Rembielińską a św. Wincentego, ulica została właściwie zbudowana od nowa.

Otwarcie nowych stacji metra Bródno, Kondratowicza i Zacisze zbliża się wielkimi krokami. Zarząd Dróg Miejskich zachowawczo informuje, że nastąpi ono wczesną jesienią. Warszawski samorząd chciałby otworzyć nowe stacje we wrześniu, ale wszystko zależy od służb prowadzących odbiory techniczne.

Nowe stacje metra w Warszawie

Prace wykonywane pod ziemią są świetną okazją do przebudowy infrastruktury znajdującej się na powierzchni. Ul. Kondratowicza całkowicie zmieni się na całym kluczowym odcinku, czyli między ulicami Rembielińską oraz św. Wincentego. Remont rozpoczął się wiosną, gdy wykonawca budowy metra zaczął likwidować na powierzchni zaplecze swoich prac, a jego efekty są coraz bardziej widoczne.

Harmonogram robót zakłada otwarcie jezdni ul. Kondratowicza do końca 2022 roku. Pozostałe prace, inne niż drogowe, związane m.in. z zielenią, mają zostać ukończone w roku 2023. Ulica zyska częściową przejezdność przy okazji otwarcia nowych stacji metra. Samorząd chce, by mieszkańcy mogli dojechać do nowych stacji metra między innymi autobusami.

Kiedy otworzą Kondratowicza?

Na otwarcie nowych stacji w pełni gotowy ma być odcinek między ulicami Rembielińską i Łabiszyńską. W połowie września powinna być gotowa jezdnia po stronie Szpitala Bródnowskiego, na której początkowo wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy. W tym czasie na jezdni północnej wciąż będą trwały prace. Na odcinku od ul. Chodeckiej do ul. Malborskiej do ruchu dopuszczone będą wyłącznie autobusy komunikacji miejskiej, natomiast samochody prywatne będą mogły w pełni korzystać z odcinka od ul. Malborskiej do ul. św. Wincentego.

Prowadzone na ul. Kondratowicza prace nie ograniczają się wyłącznie do wymiany nawierzchni jezdni. To w praktyce budowa ulicy w zupełnie nowej odsłonie. Nowe będą chodniki, oświetlenie (282 latarnie LED) i zieleń (ok. 700 dodatkowych drzew). Zamontowane zostaną też sygnalizacje świetlne w pięciu lokalizacjach: na skrzyżowaniach z ul. Łabiszyńską i ul. Chodecką, na wjeździe pod Szpital Bródnowski, a także na dwóch przejściach dla pieszych. Równolegle ZDM zamontował światła na skrzyżowaniu ul. Kondratowicza z ulicami Blokową i Przy Grodzisku, na odcinku, pod którym nie będzie kursować metro.