Trasy rowerowe

Na Andersa budują ścieżkę rowerową. To część większego szlaku

2024-10-05 10:59

W tym tygodniu ruszyły prace nad newralgicznym odcinkiem trasy rowerowej w centrum stolicy. Ma on bardzo duże znaczenie dla planowanego w przyszłości połączenia.

Spis treści

  1. Nowa trasa rowerowa na Andersa
  2. Więcej zieleni na Muranowie
  3. Inne zaplanowane prace

Nowa trasa rowerowa na Andersa

Ruszyły prace nad nową trasa rowerową w Śródmieściu. Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich prace na ulicy Andersa to kontynuacja dotychczasowych działań, na które składa się przede wszystkim metodyczne przedłużanie drogi rowerowej biegnącej wzdłuż ulicy Marszałkowskiej.

W zeszłym roku został wybudowany kluczowy fragment między ulicą Królewską i placem Bankowym oraz na samym placu. Rok wcześniej dla rowerzystów dostępny stał się też rejon ronda Dmowskiego, a do ronda dochodzi trasa biegnąca wzdłuż nowego budynku Muzeum Sztuki Nowoczesnej.

Więcej zieleni na Muranowie

Obecnie prace koncentrują się na budowie wydzielonej drogi rowerowej od Dworca Gdańskiego do skrzyżowania z ulicą Nowolipki. Ta trasa odmieni podróżowanie rowerem do i z centrum. Leży bowiem na ciągu biegnącym przez kilka dzielnic – od Bielan, przez Żoliborz i Śródmieście, aż po Mokotów.

Przetarg obejmuje również remont chodników, przebudowę całego szeregu starych sygnalizacji świetlnych oraz wprowadzenie nowej zieleni. Prace koordynuje wybrana w przetargu warszawska firma Wegarten.

Inne zaplanowane prace

W ramach prac planowane jest także przedłużenie pasów rowerowych na równoległej do ulicy Bonifraterskiej oraz łączniki pomiędzy obiema częściami, który prowadzić będzie ulicą Muranowską. Oprócz tego wykonawca ma również zbudować rowerową “odnogę” głównej trasy, która będzie biec wzdłuż Ogrodu Krasińskich między skrzyżowaniem z ulicą Anielewicza, a rejonem stacji metra na wysokości ulicy Długiej. Zieloną “kropkę nad i” tego dużego zadania stanowić będzie rozpłytowanie na prostopadłej ulicy Świętojerskiej. Oznacza to zwiększenie trawników poprzez likwidację zbędnych betonowych powierzchni.

Zobacz zdjęcia z obecnego przebiegu prac:

Warszawa buduje kolejne stacje metra