Inwestycje

Na te zmiany czekali podróżni. Będą dwa nowe perony, dojścia, wiaty

2025-05-14 15:55

Przystanek Warszawa Ursus Północny przejdzie wreszcie wyczekiwaną przez pasażerów modernizację. Przedstawiciele PKP PLK przekazali w połowie maja, że umowa na wykonanie projektu i prace budowlane została już podpisana. Jakich zmian można się spodziewać na stacji, która dotąd straszyła swoim fatalnym stanem?

Ważna inwestycja w Warszawie - nowe perony, ławki, wiaty

Zapowiadana przez PKP PLK modernizacja ma być naprawdę kompleksowa. Wykonawca rozbierze istniejące obecnie konstrukcje, aby w ich miejscu do 2026 r. mogły powstać nowe, zdecydowanie bardziej nowoczesne. Przebudową przystanku Warszawa Ursus Północny zajmie się firma Primost Południe - umowę podpisano 13 maja.

W ramach prac na stacji pojawią się dwa nowe perony z ławkami, wiatami, tablicami informacyjnymi, monitoringiem, a także nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej. Od strony ul. Szamoty oraz od strony ul. Cykady powstaną nowe pochylnie oraz dojścia. Poza tym kolejarze planują wymianę trzech bramek trakcyjnych. Remont przejdą też dwa wiadukty kolejowe nad dojściami do przystanku.

- Podpisanie umowy na przebudowę przystanku Warszawa Ursus Północny to dobra wiadomość dla mieszkańców tej części stolicy. To kolejny krok w stronę poprawy komfortu i bezpieczeństwa podróżnych korzystających z połączeń na WWK - podkreślił minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

Prezes Polskich Linii Kolejowych S.A. Piotr Wyborski zaznaczył natomiast, że priorytetem dla spółki jest "realizacja obietnic składanych pasażerom". - Podpisana dzisiaj umowa to wyraz naszego zaangażowania i uważności na potrzeby zgłaszane przez stronę społeczną. Na początku tego roku otworzyliśmy przejście przy stacji Wileńska, teraz kompleksowo przebudujemy przystanek Warszawa Ursus Północny; w obu przypadkach na decyzję wpływ miał głos społeczności lokalnych - dodał.

Modernizacja przystanku Warszawa Ursus Północny - kiedy zakończą się prace? Ile będą kosztowały?

Jak przekazali przedstawiciele PKP PLK, podczas planowanych prac ruch pociągów w obu kierunkach będzie prowadzony po jednym torze. Najpierw zostanie przebudowany peron w kierunku Warszawa Włochy, a później peron w kierunku Warszawa Gołąbki.

Inwestycja ubiega się o dofinansowanie ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Koszt jej realizacji to 11,3 mln zł netto. Jak już wspomnieliśmy, prace powinny zakończyć się w 2026 r.

Przepiękny zabytkowy bruk odkryty w Warszawie!