Linia średnicowa w Warszawie do remontu. Znamy terminy
Kolejarze zapowiedzieli utrudnienia dla pasażerów ostatnich pociągów jadących trasą średnicową każdego dnia począwszy od 1 września. Pociągi dwóch linii pojadą skróconą trasą - chodzi o S1 i S2. Problemy dla pasażerów potrwają aż do 9 listopada.
Ostatnie pociągi linii S1 i S2 pojadą w relacjach skróconych: Pruszków/Warszawa Lotnisko Chopina – Warszawa Zachodnia oraz Warszawa Wschodnia – Otwock/Sulejówek Miłosna.
Kolejarze będą prowadzić swe prace w godzinach nocnych, zatem nie powinny być one dokuczliwe dla pasażerów jadących na tej linii pociągami dziennymi.
Pasażerowie ostatnich pociągów mogą nieodpłatnie skorzystać z innych środków warszawskiego transportu publicznego, aby przedostać się do stacji docelowej. Szczegóły wzajemnego honorowania biletów znajdują się pod tym adresem: https://www.wtp.waw.pl/integracje/wykaz-czasowych-wzajemnych-honorowan-biletow/
Linia średnicowa w Warszawie
Trasa kolei średnicowej w Warszawie została otwarta w 1933 roku i zelektryfikowana w 1936 roku. Rozpościera się pomiędzy stacjami Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia i przebiega przez ścisłe centrum stolicy Polski. Aby to umożliwić znaczna część tej trasy poprowadzona została tunelem, specjalnymi wykopami i estakadami. Ze względu na swe znaczenie w podróżach docelowych i tranzycie jest to jeden z najczęściej używanych pasażerskich szlaków kolejowych w skali całego kraju.
Integralną częścią trasy jest też most linii średnicowej na Wiśle - znajduje się on tuż obok Stadionu Narodowego, przemieszczają się nim pociągi przemierzające tą trasę przez centrum Warszawy.
Tu w Warszawie i okolicach mogłyby się odbyć zawody podczas igrzysk w Polsce. Zobacz prezentację miejsc, które mogłyby gościć olimpijczyków podczas zawodów w Warszawie w 2040 lub 2044 roku: