Zakupy

Nowość w salonach Empik. Specjalne maszyny czekają na klientów, do czego służą?

W czterech salonach Empik w Polsce stanęły specjalne maszyny. To Empikomaty, dzięki którym klienci mogą jeszcze szybciej odbierać swoje zamówienia. Jeden takich z automatów paczkowych ustawiono również w Warszawie. Gdzie dokładnie można go znaleźć?

Empik - nowa opcja w czterech salonach sieci

Jak przekazali przedstawiciele sieci Empik, odbiór w salonach to najpopularniejsza wśród klientów metoda dostawy, która odpowiada za ok. 70 proc. wszystkich zamówień z oferty własnej. Firma decyduje się więc na nowe rozwiązania, mające usprawnić wizyty klientów w jej sklepach.

Jedną z innowacji okazują się testy własnych automatów paczkowych Empiku, czyli Empikomatów. Do tej pory ustawiono je w czterech lokalizacjach - Legionowo Piłsudskiego, Warszawa Wola Park, Grudziądz Alfa i Włocławek City. Warto zaznaczyć, że póki co pilotaż objął ofertę własną sieci.

- W obecnej fazie testów klient nie ma jeszcze możliwości wyboru dostawy do automatu paczkowego na ścieżce zakupowej. Jednakże, jeśli zamówienie z odbiorem w salonie spełnia podstawowe kryteria, takie jak wymiary, liczba sztuk czy forma płatności, zostanie ono umieszczone w skrytce Empikomatu. Pierwsze efekty testów wyglądają obiecująco - jak wynika z danych Empiku, ponad 75 proc. klientów, którzy skorzystali z tej formy odbioru, pozytywnie oceniło to doświadczenie i preferuje odbiór z automatu od tradycyjnej wizyty przy kasie - przekazali przedstawiciele sieci Empik.

Więcej nowości od Empiku

W ramach wprowadzanych nowości popularna sieć zdecydowała się również umożliwić zamawianie do salonów stacjonarnych nie tylko produktów z oferty Empiku, ale również od sprzedawców zewnętrznych, którzy wystawiają swoją ofertę na Empik.com. 

- Odkąd otworzyliśmy Empik.com na zewnętrznych sprzedawców, naszym priorytetem było zapewnienie klientowi spójności doświadczenia zakupowego. Możliwość odbioru zamówień z Empik marketplace w salonach stacjonarnych jest więc dla nas kolejnym kamieniem milowym, a pomyślnie przeprowadzony pilotaż tylko potwierdził, że tego właśnie oczekują klienci. Korzystają na tym również sprzedawcy - sklepy, których oferta objęta jest nową usługą, notują nawet 100 proc. wzrost sprzedaży - powiedział Mirek Drab, Dyrektor Marketplace w Empiku.

Klienci korzystający z marketplace mogą już odbierać swoje zamówienia w ponad 350 salonach Empik i Papiernik by Empik. Jak przekazali przedstawiciele sieci, nową formą dostawy objęte są wszystkie kategorie dostępne na Empik.com, takie jak Dom i Ogród, Zabawki, Zdrowie i Uroda, Moda, Elektronika, AGD, Supermarket i wiele innych. Udział w programie biorą sprzedawcy z najwyższymi wskaźnikami jakości obsługi. Dziś opcja "odbierz w salonie" jest więc dostępna dla ponad 100 tys. produktów z oferty marketplace i liczba ta wciąż rośnie. Warto jednak pamiętać, że dostawa do sklepów nie obejmuje zamówień wielkogabarytowych.

Jeśli klient i sprzedawca należą do programu Empik Premium, odbiór przesyłki w salonie jest bezpłatny. W innej sytuacji należy zapłacić za usługę 8,99 zł. Klienci, którzy odbierają w salonach paczki marketplace, otrzymują dodatkowy rabat 20 proc. na zakupy stacjonarne w Empiku.

- Widzimy, że klienci pozytywnie przyjęli tę nową usługę - już teraz 1/3 kupujących na marketplace decyduje się na odbiór w salonie, jeśli tylko ma taką opcję w koszyku. Na start w ramach pilotażu obsłużyliśmy ponad 10 tys. testowych przesyłek, a naszym celem na ten rok jest przekroczenie progu 300 tys. zamówień marketplace odebranych w stacjonarnym Empiku - zaznaczył Mateusz Rokita, B2C Logistics And Customer Experience Director w Empiku.

Bigos, ogórki i polskie trunki - te produkty najczęściej kupują klienci polskiego sklepu we Francji