Nowy most i południowa obwodnica - Ostrołęka podpisała umowę z wykonawcą
Umowę na realizację wielomilionowej inwestycji podpisano w poniedziałek, 21 lipca. Jak przekazał ostrołęcki ratusz, wykonawcą zostało konsorcjum firm DOMOST Sp. z o.o., Raitil Sp. z o.o. oraz Mostostal Kielce S.A. Przedsięwzięcie będzie współfinansowane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.
Co dokładnie zostanie zrealizowane w ramach zadania? Poza budową nowego mostu władze miasta wymieniły dokończenie południowej obwodnicy Ostrołęki (od ronda na ul. Goworowskiej) oraz budowę nowej drogi łączącej rondo Królowej Bony z przyszłą obwodnicą. "[...] wybudowana zostanie droga o łącznej długości ok. 4,5 km wraz z nowym mostem nad rzeką Narew o konstrukcji 11-przęsłowej i długości 577 m, która odciąży centrum miasta i usprawni komunikację w regionie" - podsumowali urzędnicy. Cała inwestycja ma być gotowa za 24 miesiące.
Jeszcze w marciu tego roku Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie poinformował, że przekaże na realizację inwestycji łącznie 75 mln zł. W komunikacie podkreślano również, iż południowa obwodnica Ostrołęki wraz z nowym mostem zostaną włączone do sieci dróg wojewódzkich.
- Wsparcie udzielone przez samorząd województwa mazowieckiego na budowę południowej obwodnicy jest historyczną decyzją. Po prawie 20 latach Ostrołęka ma szansę zrealizować inwestycję, która zmieni układ drogowy miasta, a jednocześnie rozwiąże problemy komunikacyjne w jego ścisłym centrum. Jest ona kluczowa dla rozwoju Ostrołęki - podkreślał wówczas prezydent miejscowości Paweł Niewiadomski.
Czytaj również: Nowe obwodnice miast w woj. mazowieckim. Gdzie i kiedy powstaną? Na jakim etapie są inwestycje?
Prace na stacji Warszawa Gdańska (lipiec 2025) - zobacz zdjęcia:
